Υπογλυκαιμία

Μάθετε πώς να προλαμβάνετε ή να αντιμετωπίζετε έναν ύπουλο δρομικό κίνδυνο

Share

Είναι μία κατάσταση που αρκετοί δρομείς μεγάλων αποστάσεων έχουν συναντήσει σε μικρό ή μεγαλύτερο βαθμό. Ενημερωθείτε πώς να την αντιμετωπίσετε προτού εξελιχθεί σε κάτι δυσάρεστο, αλλά και πώς να εξασφαλίσετε ότι δεν θα τη (ξανα)ζήσετε ποτέ!

Τα σημάδια:

Ήπια
• Χλωμάδα
• Έντονη και αδικαιολόγητη εφίδρωση
• Αίσθημα πείνας
• Ζάλη
• Πονοκέφαλος

Ακραία
• Ταχυκαρδία
• Μούδιασμα γύρω από το στόμα
• Νευρικότητα
• Αίσθημα έντονης κόπωσης ή αδυναμίας
• Απώλεια συνείδησης σε μικρό ή μεγαλύτερο βαθμό

Αίτια
• Μεγάλης διάρκειας ή/και έντασης προπόνηση σε συνδυασμό με περιορισμένη διατροφή σε υδατάνθρακες
• Καθυστερημένη λήψη γευμάτων
• Έντονη κατανάλωση αλκοόλ
• Λήψη τροφής με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη (αρκετή ζάχαρη) πριν την άσκηση
• Διαταραχή στη διαχείριση του σακχάρου νηστείας (Σακχαρώδης Διαβήτης)

Η ιατρική διάγνωση
Όταν η τιμή του ζαχάρου στο αίμα πέφτει κάτω από τα 50-60 mg/dl (κανονικές τιμές 70-115) και συνυπάρχουν μερικά από τα παραπάνω συμπτώματα.

Αντιμετώπιση
Άμεση αλλά προσεκτική χορήγηση εύπεπτων τροφών με ζάχαρη από το στόμα (φρούτα, καραμέλες, ενεργειακά ποτά κ.ά.).

Πρόληψη
• Σωστές διατροφικές συνήθειες
• Τακτική πρόσληψη γευμάτων-σνακ
• Αυξημένη πρόσληψη υγρών
• Αποφυγή κατανάλωσης αλκοόλ πριν από την προπόνηση/αγώνα
• Καλή ενεργειακή αποκατάσταση μετά από κάθε προπόνηση/αγώνα
• Πλάνο λήψης ενέργειας στην προπόνηση και στον αγώνα (τζελ, υγρά, υδατάνθρακες κλπ.)
• Σεβασμός στα σημάδια
• Αποφυγή πιο γρήγορων ρυθμών από αυτούς των προπονήσεών σας στους αγώνες

Δημοσίευση στο Runner 115

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Οι «περίεργες» υπερτροφές
Τροφές με μοναδικές ιδιότητες και ονομασίες που ξενίζουν
Lasagne for runner
Λαζάνια με κίτρινη κολοκύθα, σπανάκι και καρύδια Μία εναλλακτική πρόταση στο αγαπημένο πιάτο ζυμαρικών
"Αποκαλύφθηκε" το ποτό των κορυφαίων
Τι πίνουν ο Μπεκέλε, ο Κιπσάνγκ, ο Κιπτσόγκε και οι άλλοι κορυφαίοι κατά τη διάρκεια του αγώνα;
Back to Top

Holler Box