Τρέξιμο μετά το χιόνι

Συμβουλές και οδηγίες για να τρέξεις με ασφάλεια όταν το χιόνι λιώνει

Share

Το κύμα του χιονιά έχει αφήσει τους δρόμους με μπόλικο χιόνι. Το αποτέλεσμα; Να κρύβονται πολλές παγίδες και κίνδυνοι για τους δρομείς καθώς και τους πεζούς. Μεγαλύτερος φόβος δεν είναι άλλος από τον πάγο που μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια της ισορροπίας και κάποια πτώση.

Την ίδια στιγμή, εσύ θέλεις να βγεις έξω για το τρέξιμό σου.

Τι πρέπει, όμως, να προσέξεις;

Προτίμησε τους οργανωμένους χώρους

Ένα στάδιο είναι η καλύτερη επιλογή, εφόσον φυσικά είναι ανοιχτό. Το έδαφος (ταρτάν ή χώμα) λογικά θα έχει καθαριστεί, είναι επίπεδο και δεν κρύβει κινδύνους. Προτίμησε διαδρόμους που έχουν πατηθεί αρκετά και που δεν έχουν μείνει υπολείμματα πάγου ή χιονιού γιατί μπορεί να γλυστράνε.

Αν τώρα ο οργανωμένος χώρος είναι ένα πάρκο ή ένα άλσος ισχύουν λίγο πολύ όσα ισχύουν και για το τρέξιμο έξω και θα τα βρεις αναλυτικά παρακάτω.

Τρέξιμο έξω

Σε περίπτωση που η επιλογή του δρόμου για να τρέξεις είναι μονόδρομος θα πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός. Ακολουθούν μερικές βασικές συμβουλές για τη συμπεριφορά στον χιονισμένο δρόμο:

  • Προτίμησε να πατάς στα καθαρισμένα κομμάτια του δρόμου, και αυτά που δεν έχουν υπολείμματα από χιόνι.
  • Εκτέλεσε μικρό διασκελισμό, και απόφυγε τις μεγάλες ταχύτητες και τις εναλλαγές στο ρυθμό.
  • Απόφυγε να τρέξεις σε επικλινείς επιφάνειες, τις ανηφόρες και τις κατηφόρες, καθώς και να πατήσεις σε σκαλοπάτια αλλά και μικρότερα σημεία που έχουν κλίση (π.χ. ράμπες γκαράζ).
  • Σε περίπτωση που συναντήσεις κάποιο εμπόδιο μην προσπαθήσεις να το αποφύγεις με άλμα καθώς δεν ξέρεις πού ακριβώς θα προσγειωθείς. Αν χρειαστεί κόψε το ρυθμό σου και πέρνα το εμπόδιο από το πλάι περπατώντας.
  • Απόφυγε το τρέξιμο κάτω από δέντρα γιατί είναι πιθανό να πέσουν μεγάλα κομμάτια χιονιού ή ακόμα χειρότερα να σπάσει κάποιο κλαδί από το βάρος του χιονιού.
  • Προτίμησε να βγεις όσο είναι ακόμα μέρα και έχεις καλή ορατότητα, ενώ η θερμοκρασία είναι υψηλότερη και ο κίνδυνος να υπάρχει πάγος είναι σαφώς μικρότερος.
  • Απόφυγε μέρη και σημεία που δεν τα βλέπει καθόλου ο ήλιος καθώς υπάρχει ο κίνδυνος να υπάρχει πάγος.
  • Το απάτητο χιόνι είναι κάπως πιο ασφαλές, ωστόσο, υπάρχει πάντα ο κίνδυνος να βρίσκεται κάποιο εμπόδιο από κάτω που δεν το γνωρίζεις (λακκούβα, φρεάτιο, χαντάκι κλπ.).
  • Προτίμησε το τρέξιμο στην ευθεία και απόφυγε τις πολλές στροφές. Αν χρειαστεί μείωσε την ταχύτητά σου ή και περπάτησε.
  • Αν αντιληφθείς ότι κάποιο σημείο της διαδρομής έχει πάγο τότε περπάτησε για λίγο μέχρι να βρεθείς και πάλι σε κάποιο ασφαλέστερο έδαφος.

Σε κάθε περίπτωση, προτίμησε να φορέσεις παπούτσια trail running, εφόσον διαθέτεις, καθώς προσφέρουν καλύτερη πρόσφυση σε χιονισμένα εδάφη.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πέστε στα πατώματα...
Έξυπνες ασκήσεις ενδυνάμωσης στο… πάτωμα για όλο το σώμα!
Crossfit
Οι εναλλακτικές του καλοκαιριού (μέρος 3ο)
Δύναμη προστασίας!
Δυναμώστε τους δικέφαλους με 4 ασκήσεις!
Back to Top

Μετάβαση στο περιεχόμενο