Τι μπορεί να μάθει ένας δρομέας από τον Lionel Messi;

Τρία σπουδαία μαθήματα για δρομείς από τον Leo

Share

Δρομικά μαθήματα από τον Leo Messi

Είναι, αναμφίβολα, το πρόσωπο των ημερών. Ο Lionel Messi είναι ο σύγχρονος αυτοκράτορας του ποδοσφαίρου και για πολλούς φίλους του αθλήματος, ο καλύτερος ποδοσφαιριστής όλων των εποχών.

Τι σχέση έχει τώρα με το τρέξιμο όλο αυτό; Κι, όμως, μέσα από την πορεία του “Leo” υπάρχουν πράγματα που μπορεί να υιοθετήσει ένας δρομέας που θα τον βοηθήσουν να γίνει καλύτερος. Δρομέας, όχι ποδοσφαιριστής, μην μπερδεύεστε!

Συνέπεια, συνέπεια, συνέπεια

Το έχουμε πει κι εμείς πολλές φορές, το έχετε διαβάσει σε ιστορίες πολλών δρομέων και αθλητών γενικότερα, το έχετε διαπιστώσει και οι ίδιοι στο τρέξιμο ή ακόμα και στην εργασία σας.

Η συνέπεια, όμως, – το λέμε και πάλι – είναι το κλειδί!

Ο Lionel Messi υπήρξε ένας ακούραστος εργάτης του ποδοσφαίρου. Ξεκίνησε από πέντε ετών να ασχολείται και αφιέρωνε καθημερινά πολλές ώρες. “Μου πήρε 17 χρόνια και 114 μέρες να φτάσω σε αυτό το επίπεδο” είπε κάποια στιγμή ο ίδιος.

Και φυσικά, και στα Παγκόσμια Κύπελλα, μπορεί να μπήκε από νωρίς στα 19 του (το 2006 είχε την πρώτη του συμμετοχή) “περίμενε” ωστόσο μέχρι τα 35 για να το κατακτήσει!

Για εμάς τους δρομείς, μπορεί να μην είναι εύκολο να φτάσουμε στην κατάκτηση ενός παγκόσμιου τίτλου. Ωστόσο, η βελτίωση είναι κάτι που δεν έρχεται από τη μία μέρα στην άλλη. Είναι μία διαδρομή που δεν έχει πάντα ανοδική πορεία, αλλά κρύβει και πισωγυρίσματα. Στο τέλος, όμως, αν υπάρχει συνέπεια κι επιμονή η πορεία αυτή θα φτάσει ψηλά, σε επίπεδα που πολλές φορές και οι ίδιοι δεν φανταζόμαστε…

Για να κάνεις κάτι σπουδαίο πρέπει κάποια στιγμή να ρίχνεις το ρυθμό

Υπάρχουν πολλοί που υποστηρίζουν ότι ο Messi περπατάει αρκετά στη διάρκεια ενός ποδοσφαιρικού αγώνα. Οι ποδοσφαιρικοί αναλυτές, όμως (και τα αποτελέσματα) εξηγούν ότι αυτός είναι και ο τρόπος του να ξεκουράζεται ώστε να κάνει μία “μαγική” ενέργεια στη συνέχεια.

Σύμφωνα με τη FIFA στο παιχνίδι με την Κροατία στο πρόσφατο Μουντιάλ, ο Messi για το 85% του παιχνιδιού κινήθηκε στη ζώνη 1 (περπάτημα ουσιαστικά ή πάρα πολύ αργό τρέξιμο).

Έτσι, κι εμείς, θα πρέπει να καταλάβουμε πότε θα πρέπει να ρίξουμε τις εντάσεις, και πότε να “φορτώνουμε”, είτε μιλάμε για όγκο, είτε για ένταση. Και γνωρίζουμε καλά και από την προπονητική, ότι η υψηλή ένταση είναι καλή αρκεί να είναι σε συγκεκριμένες “ποσότητες”, τη στιγμή που το μεγαλύτερο ποσοστό του όγκου της προπόνησης πρέπει να κινείται σε χαμηλές εντάσεις. Και κατά παράδοξο τρόπο, σύμφωνα και με τα νέα μοντέλα κοντά στα ποσοστά του Messi κόντρα στους Κροάτες…

Το αργό τρέξιμο, λοιπόν, είναι η βάση που βελτιώνει τη βασική μας αντοχή, “χτίζει” την προπόνησή μας, και σε συνδυασμό με στοχευμένες προπονήσεις υψηλής έντασης τη σωστή στιγμή και στη σωστή ποσότητα θα μας φέρει τα αποτελέσματα που θέλουμε!

Δείτε χρήσιμα προπονητικά άρθρα

Η αντοχή είναι σημαντική και δεν μιλάμε μόνο για τη σωματική!

Σε περίπτωση που δεν το γνωρίζετε ο Lionel Messi στα 11 του διαγνώστηκε με διαταραχή της αυξητικής ορμόνης (GHD). Ακολούθησε ειδική αγωγή – την οποία μάλιστα τότε δεν μπορούσαν να καλύψουν οι γονείς του – για να καταφέρει να μεγαλώσει σωματικά.

Αυτό στην πράξη, σήμαινε πως για αρκετά χρόνια ήταν ο μικρότερος σε σωματική διάπλαση μέσα στο γήπεδο, απέναντι σε παιδιά σαφώς πιο αναπτυγμένα. Έπρεπει να αντιμετωπίσει και αυτό, πέρα από τους 11 αντιπάλους. Τελικά, όμως δεν τον εμπόδισε από το να γίνει ο καλύτερος!

Δούλεψε αρκετά, πέρα από σωματικά, και εγκεφαλικά, διαχειρίστηκε σωστά αυτό του “μειονέκτημα” και κατάφερε να το κάνει πλεονέκτημα, χρησιμοποιώντας το χαμηλό κέντρο βάρος του για να κρατά την μπάλα χαμηλά “κατεβάζοντας” τους υψηλόσωμους αμυντικούς που δεν μπορούσαν να τον ακολουθήσουν στα “πόδια”.

Έτσι, κι ένας δρομέας, θα χρειαστεί να περάσει αρκετά εμπόδια. Πολλές φορές θα αισθανθεί ότι υστερεί, σε σχέση με άλλους, σε ταλέντο. Σε διαθέσιμο χρόνο για προπόνηση. Σε εφόδια, εξοπλισμό ή εγκαταστάσεις.

Το βασικό όπλο του όμως, είναι να αποδεχθεί ποιος είναι (σωματικά), τι εφόδια έχει (διαθέσιμο χρόνο, εξοπλισμό, στάδια, διαδρομές κ.ά.), να χτίσει την πνευματική και ψυχική του αντοχή και να κυνηγήσει τους δικούς του στόχους. Στόχους που θα τον φτάσουν στη δική του κορυφή!

Θέλεις να μάθεις πώς να “φτιάχνεις” ψυχολογία;

Βασισμένο στο άρθρο του runningmagazine.ca “Here’s what runners can learn from Lionel Messi

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Sam Atkin: Από τα όχι των γιατρών στο ρεκόρ του Farah!
Δείτε πως ο Βρετανός έσπασε το ρεκόρ του μεγάλου Mo Farah!
New Balance FuelCell SuperComp Elite v3
Έφτασε το γρηγορότερο αγωνιστικό της New Balance – Γνώρισέ το!
Θωμάς Πούλος: Καφέ μπαρ & τρέξιμο!
“Πλέον το τρέξιμο είναι και θα είναι για πάντα στη ζωή μου!”
Back to Top
runnermagazine.gr
CLOSE
Runner Magazine Our E-shop is up and running...
Μετάβαση στο περιεχόμενο