RUNNER 58 – MAΪΟΣ 2012

Share

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
– Νικήστε τον… τρέχοντας!
 Η θετική συμβολή της άσκησης στην αντιμετώπιση του σακχαρώδη διαβήτη
 

 Ένας στους δέκα, περίπου, Έλληνες πάσχει από διαβήτη. Ανάμεσά τους και αρκετοί δρομείς, οι οποίοι έχουνανακαλύψει τη σημαντική βοήθεια που προσφέρει η άσκηση στην αντιμετώπισή του. Πρόκειται για μία συχνή διαταραχή του μεταβολισμού που αυξάνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, γεγονός που μπορεί να έχει οδυνηρές συνέπειες στον ανθρώπινο οργανισμό. Το ευχάριστο είναι ότι ο διαβήτης δεν είναι ανίκητος. Έχοντας ως σύμμαχο την άσκηση και ιδιαίτερα την αερόβια μορφή της, όπως δηλαδή είναι το ελεύθερο τρέξιμο και σε συνδυασμό πάντα με μία προσεγμένη διατροφή και βέβαια τις συμβουλές των ιατρών, μπορεί κανείς να εξασφαλίσει μία υγιή και ποιοτική διαβίωση. Ο Γιάννης Μπίρης, γενικός χειρουργός και η αθλητική διατροφολόγος Ειρήνη Μπαμπαρούτση, αναλαμβάνουν να μας ενημερώσουν σχετικά με όσα θα πρέπει όλοι να γνωρίζουμε, εξηγώντας τους λόγους που τον δημιουργούν αλλά και το γιατί η άσκηση μπορεί να βοηθήσει ουσιαστικά στην αντιμετώπισή του διαβήτη. Τέλος, ένας δρομέας, ο Μανώλης Καπιζιώνης, ο οποίος βρήκε στο τρέξιμο τον τρόπο διαφύλαξης της υγείας του, μας αφηγείται πώς νίκησε τον διαβήτη τρέχοντας… μαραθώνιο.

 
– Σας έχουν… στη (συμ)πίεση
Η επίδραση των ρούχων διαβαθμισμένης συμπίεσης στην αθλητική απόδοση

Ένας διαφορετικός τύπος αθλητικής ένδυσης αποκτά συνεχώς νέους φίλους τόσο στην παγκόσμια, όσο και στην ελληνική αθλητική κοινότητα με αποτέλεσμα να έχει δημιουργηθεί, κυρίως τα τελευταία 3-4 χρόνια, μία νέα τάση. Πρόκειται για ρούχα κατασκευασμένα από υφάσματα διαβαθμισμένης συμπίεσης και πιο συγκεκριμένα μπλούζες, κολάν, κάλτσες, μανίκια, ακόμα και ολόσωμες στολές, τα οποία κατακτούν θέση στην γκαρνταρόμπα όλο και περισσότερων δρομέων, τριαθλητών αλλά και ποδηλατών. Το βασικό ερώτημα που τίθεται εξαρχής έχει βέβαια να κάνει με την αποτελεσματικότητά τους. Πρόκειται όντως για προϊόντα με θετική επίδραση στον αθλητή που τα χρησιμοποιεί ή άλλο ένα επινόημα (gimmick) για εμπορική εκμετάλλευση (βλέπε τα περίφημα βραχιολάκια με τις δήθεν «μαγικές» ιδιότητες) που στηρίζει την αποτελεσματικότητά του στην ανασφάλεια και την αδυναμία μας έχοντας τελικά εικονική δράση (placebo);

 
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Χριστόφορος Μερούσης
Ο Χιώτης που πάει… μόνος του!
Δημοτικό Στάδιο Κορίνθου 1999, Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Στίβου Παίδων– Κορασίδων. Ένα μελαχρινό, γεροδεμένο αγόρι βγαίνει με άνεση από τη λίμνη του στιπλ και, αν και σκοντάφτει λίγο, καταφέρνει να τερματίσει πρώτος, πολύ μπροστά από τους υπόλοιπους στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Παίδων Κορασίδων. Ο νεαρός αυτός που λίγους μόλις μήνες νωρίτερα είχε αφήσει τα παπούτσια του μπάσκετ για τα spikes του στίβου, έμελε να πρωταγωνιστήσει από τότε και μέχρι σήμερα στην εγχώρια αγωνιστική δράση στα αγωνίσματα των 3.000 μ. με φυσικά εμπόδια, στα 5.000 και 10.000 μ. Ο λόγος για τον Χριστόφορο Μερούση, τον πρωταθλητή μας από την Χίο, ο οποίος έχοντας μέχρι τώρα ως μεγαλύτερή του διάκριση την τρίτη θέση στο πρωτάθλημα Ευρώπης το 2002, στα 3.000 μ. στιπλ με επίδοση 8:49, δοκίμασε φέτος τις δυνάμεις του και στο αγώνισμα του μαραθώνιου.
 
PHOTO OF THE MONTH
– Dirty… running
 
ΤΙ ΤΡΕΧΕΙ
– ΚΟΣΜΟΣ
– ΕΛΛΑΔΑ
– ΔΡΑΣΕΙΣ
– ΑΓΟΡΑ
– ΒΟΥΝΟ
 
ΣΤΑ ΓΡΗΓΟΡΑ
 
– ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ
Η κατάλληλη στιγμή
Τοποθετήστε σωστά τις προπονήσεις ενδυνάμωσης στο πρόγραμμά σας
 
– ΑΣΚΗΣΕΙΣ
Γερά πέλματα στην παραλία
Κάντε τα μπάνια σας και δυναμώστε τα πέλματά σας
 
– ΝΕΟΙ ΔΡΟΜΕΙΣ
Summer runner
Διατηρείστε τη δρομική σας διάθεση καθόλη τη διάρκεια του καλοκαιριού
Καλοκαίριασε για τα καλά. Το μόνο που θέλετε είναι να είστε χαλαροί σε μία παραλία μέχρι αργά με τους φίλους ή την οικογένεια σας. Ο χρόνος σας ανήκει μόνο σε εσάς και η υπόσχεσή σας να ξεκινήσετε το τρέξιμο, ή να συνεχίσετε αυτό που με δειλά βήματα αρχίσατε πρόσφατα, μετατίθεται για τον Σεπτέμβριο. Στο άρθρο που ακολουθεί σας παρουσιάζουμε πέντε τρόπους για να ανατρέψετε την κατάσταση και να διατηρήσετε, ή να αποκτήσετε, δρομική φόρμα ακόμα και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.
 
– ΥΓΕΙΑ
Τι είναι η οσφυαλγία;
Πώς να προλάβετε και να αντιμετωπίσετε τους πόνους στη μέση
 
– Q&A
Η ομάδα του Runner σας απαντά
 
– ΓΝΩΡΙΜΙΑ
Σταυρούλα Χρυσαειδή
Ερωτευμένη με το τρέξιμο
 
ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
Αθλητικό – Οικολογικό Κέντρο Αγίων Αποστόλων
Με θέα στη θάλασσα
 
RUNNER TESTED
– Asics Gel Volt 33
– Mizuno Wave Rider 15
– New Balance Μ770v2
– Skechers Go Run
– Under Armour G Split
 
ΑΓΟΡΑ
– ΟΔΗΓΟΣ ΑΓΟΡΑΣ
Ρούχα συμπίεσης
– Shopping therapy
– Runner’s market
 
ΘΕΜΑΤΑ
– ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
Ladies Run
Οι γυναίκες… τρέχουν
 
– COACHING SERVICES
Το δρομικό σας «πρωινό»
Ξεπεράστε τις πρωινές… δυσκολίες και ξεκινήστε να τρέχετε στην αρχή της ημέρας!
 
– ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Οπλιστείτε ενάντια στη ζέστη
Πώς να διαχειριστείτε την προπόνηση και τους αγώνες σε θερμό περιβάλλον
 
– ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗ
Λεπτές ισορροπίες
Βελτιώστε την ισορροπία σας και τρέξτε πιο γρήγορα!
 
Ο δρόμος προς την κορυφή
Εισαγωγή των δρομέων ασφάλτου στους αγώνες βουνού
Οι αγώνες βουνού αργά αλλά σταθερά αποκτούν το δικό τους κοινό. Συνεχώς νέες διοργανώσεις κάνουν την εμφάνισή τους στο αγωνιστικό καλεντάρι σε ολόκληρη τη χώρα, δίνοντας έτσι την ευκαιρία σε πολλούς δρομείς να δοκιμάσουν κάτι διαφορετικό αλλά σίγουρα πολύ ενδιαφέρον. Πώς όμως μπορεί να γίνει η μετάβαση ενός δρομέα από τους αγώνες ασφάλτου στους αντίστοιχους του βουνού; Τι αλλαγές πρέπει να γίνουν στον δρομικό του χαρακτήρα, τι πρέπει να προσέξει και ποια στάδια πρέπει να ακολουθήσει για να γίνει όσο το δυνατόν ομαλότερα; Όλες οι απαντήσεις στο άρθρο που ακολουθεί.
 
– ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ
Celtman Extreme Scottish Triathlon
 
– ΤΡΕΧΟΝΤΑΣ
Μία δόση καλοκαίρι
 
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ
– Acropolis Half Marathon – Athens Run
– 1ος Γύρος Λίμνης Καστοριάς 30 χλμ.
– 2ος Πράσινος Λευκάδιος Ημιμαραθώνιος Δρόμος
– Γύρος Νέας Σμύρνης
– 13ο Nike Run
– 19ος Δρόμος Υγείας Βόλου
– Δρόμος του Επαμεινώνδα
– 9ος Διαδημοτικός Αγώνας Δρόμου 20 χλμ. Ψαχνά – Ν. Αρτάκη – Χαλκίδα
– 1ο Mud Run
– Argoman
– Βενιζέλειος Ημιμαραθώνιος
– 3ο Διήμερο Ορεινού Αθλητισμού Αγ. Γεωργίου Γρεβενών
– 3o Water Trail Race
– Gerania Vertical Kilometer
– Ziria Cross Country Skyrace
– 3ος Διεθνής Αγώνας «Psiloritis Race»
– 1ος Δρόμος Σέιχ Σου

Αγωνιστικό καλεντάρι

 

Back to Top