Φτιάξτε «αγωνιστικά» πέλματα

Προετοιμάστε και περιποιηθείτε τα πέλματά σας πριν τον αγώνα

Share

Ένας αγώνας δρόμου αποτελεί μία δοκιμασία για το μυαλό και το σώμα. Δεν είναι, όμως, μόνο το μυοσκελετικό μας σύστημα που καταπονείται (οστά και μύες), αλλά και τα πέλματα που δέχονται πιέσεις και πολλές φορές αντιδρούν με ερεθισμούς και πληγές. Για το λόγο αυτό και ιδιαίτερα για όσους τρέχουν Μαραθώνιο, η σωστή περιποίηση πριν τον αγώνα, αλλά και η πρόληψη, είναι πολύ σημαντικές ώστε να προλάβετε ανεπιθύμητους ερεθισμούς και τριβές που επιμένουν και μπορούν να καταστρέψουν τον αγώνα σας, κι ακόμα χειρότερα, να σας κρατήσουν μακριά από το τρέξιμο για αρκετό καιρό μετά.

ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΗΜΕΡΕΣ ΠΡΙΝ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ

Προσπαθήστε να ενυδατώσετε την επιδερμίδα των πελμάτων σας όσο γίνεται περισσότερο απλώνοντας καθημερινά μία ενυδατική κρέμα. Η πολύωρη προσπάθεια σε έναν αγώνα θα αφυδατώσει την επιδερμίδα τους επομένως είναι καλό να είναι αρκετά ενυδατωμένη. Επιλέξτε κρέμες που απορροφώνται εύκολα και δεν αφήνουν τα πέλματα «λιπαρά».

ΤΟ ΠΡΩΙ ΠΡΙΝ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ

Χρησιμοποιήστε μία ειδική κρέμα στα σημεία που επηρεάζονται από τριβές και παρουσιάζουν ερεθισμούς. Σε περίπτωση που δεν έχετε μπορείτε να ακολουθήσετε το παράδειγμα πολλών δρομέων οι οποίοι εμπειρικά χρησιμοποιούν βαζελίνη αντί για κάποια κοινή ή ειδική κρέμα.

Για όσους έχουν ή εμφανίζουν συχνά φουσκάλες

Μία καλή λύση για όσους έχουν συχνά ερεθισμούς ή/και εμφανίζουν φουσκάλες είναι η χρήση χειρουργικής ταινίας που θα βρείτε στα φαρμακεία (ιατρική ταινία ή απλά tape) στις περιοχές που είναι πιο ευαίσθητες. Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε το 2016 η χρήση ιατρικής ταινίας αλλά και απλής χαρτοταινίας περιόρισε τους ερεθισμούς έως και 40% για τους περισσότερους από τους 128 υπερμαραθωνοδρόμους που έλαβαν μέρος σε αγώνα 250χλμ.!

Πώς
• Καθαρίστε και στεγνώστε πολύ καλά τα πέλματά σας πριν απλώσετε την ταινία
• Περάστε 1-2 κομμάτια ταινίας στις πιο ευαίσθητες περιοχές και ασφαλίστε τα με 1- 2 κάθετα τμήματα
• Αποφύγετε να περιορίσετε αρθρώσεις (δάχτυλα, ποδοκνημική)

ΚΙ ΑΚΟΜΑ

• Αποφύγετε να φορέσετε κάλτσες ή παπούτσια που δεν έχετε δοκιμάσει σε τουλάχιστον 2-3 προπονήσεις

• Επιλέξτε ειδικές δρομικές κάλτσες που επιτρέπουν τη διαπνοή και δεν δημιουργούν ερεθισμούς

• Αν είναι καινούριες φορέστε τις τις προηγούμενες ημέρες ώστε να «ανοίξουν» οι ραφές

• Σε καμία περίπτωση μη φορέσετε παπούτσια που είναι αρκετά φθαρμένα ή σας είναι μικρά ή μεγάλα

• Χρησιμοποιήστε ειδικές κρέμες που δυναμώνουν την επιδερμίδα δημιουργώντας ένα ειδικό φιλμ προστασίας

Η ΕΡΕΥΝΑ

Paper Tape Prevents Foot Blisters: A Randomized Prevention Trial Assessing Paper Tape in Endurance Distances II

Δημοσίευση στο Runner 116, στη στήλη Στα Γρήγορα / Υγεία

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Οι αιτίες των τραυματισμών
Ποιες είναι οι βασικές αιτίες που προκαλούν τραυματισμούς στους δρομείς
Η κακή διατροφή στο εδώλιο
Τα συνήθη διατροφικά λάθη και πως επηρεάζουν την απόδοση
Φτάστε τα 90!
Μπορεί το προσδόκιμο ζωής να είναι συγκριτικά υψηλό στη χώρα μας, και να αυξάνεται συνεχώς σε παγκόσμιο επίπεδο
Back to Top
runnermagazine.gr
CLOSE
Runner Magazine Our E-shop is up and running...
Μετάβαση στο περιεχόμενο