Τρέξιμο στο χιόνι

Συμβουλές και οδηγίες για ασφαλές τρέξιμο σε χιονισμένες επιφάνειες

Share

Είναι πολύ πιθανό να βγεις σήμερα για τρέξιμο στο αγαπημένο σου στάδιο, στο πάρκο ή στον δρόμο και ξαφνικά να είναι όλα χιονισμένα. Αν δεν σου συμβαίνει συχνά, δεν χρειάζεται να ανησυχήσεις. Ακολουθώντας κάποιες βασικές οδηγίες για την ασφάλειά σου, μπορείς να απολαύσεις την προπόνησή σου σε ένα ξεχωριστό τοπίο και να κάνεις μία προπόνηση που θα θυμάσαι για αρκετό καιρό.

-Προτίμησε το φρέσκο χιόνι (εφόσον γνωρίζεις ήδη τον δρόμο) αντί για κομμάτια με πάγο ή πατημένο χιόνι. Το φρέσκο χιόνι είναι πιο μαλακό ενώ δεν έχει παγώσει. Θα πρέπει φυσικά να γνωρίζεις τον δρόμο, ώστε να μη πέσεις σε κάποια παγίδα (λακκούβα, εμπόδιο κλπ.).

-Επίσης, προτίμησε επιφάνειες με χώμα ή χόρτο αντί για πλακάκι και άσφαλτο.

-Απόφυγε τις μεγάλες ταχύτητες, τον μεγάλο διασκελισμό και τις συχνές και έντονες εναλλαγές ταχύτητας (επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις). Προτίμησε μικρό σταθερό διασκελισμό και “χαμηλό” τρέξιμο.

-Όταν δεν είσαι σίγουρος για το έδαφος, προτίμησε να περπατήσεις. Δεν έγινε και τίποτα να ρίξεις λίγο τον ρυθμό σου μπροστά στην ασφάλειά σου.

-Αν έχεις προγραμματίσει μία διαλειμματική ή tempo run καλύτερα να αναπροσαρμόσεις το πρόγραμμά σου. Προτίμησε ένα ελεύθερο συνεχόμενο και απόλαυσε το χιόνι.

-Προσπάθησε να έχεις όλο το σώμα σου “ενεργοποιημένο” καθώς ανά πάσα στιγμή μπορεί να γλιστρήσεις και να κινδυνέψεις να χάσεις την ισορροπία σου. 

-Μείνε συγκεντρωμένος, έχε τα μάτια σου στον δρόμο, απόλαυσε το τρέξιμο σου. Δεν είναι μέρα ούτε για πολύ κουβέντα (στην προπόνηση) ούτε για να βυθιστείς στις σκέψεις σου.

-Στη σπάνια περίπτωση που έχεις ειδικό εξοπλισμό για το χιόνι (εκτός αν το χιόνι είναι μέρος της καθημερινότητάς σου) χρησιμοποίησε το, μόνο, όμως, όταν τρέξεις πάνω στο χιόνι.

Αφήστε μια απάντηση

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο ρόλος του γαλακτικού οξέος στην προπόνηση
Προσεγγίστε την ιδανική προπόνηση με βάση το γαλακτικό οξύ
Τα 1000άρια
Πώς διαμορφώνεται η κλασική κι αγαπημένη προπόνηση, όταν αλλάζουμε τις παραμέτρους
Βρείτε τον ρυθμό σας!
Προπονείστε για τον μαραθώνιο, τα 5 ή τα 10 χλμ. αλλά δεν ξέρετε ακόμα σε τι χρόνο να στοχεύσετε; Τρέχετε σε διάφορους ρυθμούς αλλά δεν ξέρετε σε τι επιδόσεις μεταφράζονται στο αγώνισμα που στοχεύετε; δείτε στον πίνακα σε τι επιδόσεις αντιστοιχεί κάθε ταχύτητα (χλμ/ώρα) αλλά και κάθε ρυθμός (χρόνος/1.000 μ.) στα 5 και 10 χλμ. αλλά και σε ημιμαραθώνιο και μαραθώνιο.
Back to Top

Holler Box