Yoga για δρομείς

Ασκήσεις αποκατάστασης με τη βοήθεια της γιόγκα

FacebookTwitterEmailShare

Η ερώτηση ακούγεται όλο και πιο συχνά το τελευταίο διάστημα από όσους φλερτάρουν με το τρέξιμο αλλά και με πιο εναλλακτικούς τρόπους άσκησης: «Είναι καλή ιδέα να ξεκινήσω γιόγκα παράλληλα με το τρέξιμο;». Την απάντηση σε αυτό το ερώτημα αλλά και σε πολλά άλλα που αναφέρονται στον τρόπο που επηρεάζει η Yoga την απόδοση στο τρέξιμο προσεγγίζουμε στη συνέχεια με τη βοήθεια της Δέσποινας Τζαμτζή.

Τα οφέλη της γιόγκα για τους δρομείς είναι πολλά αρκεί κάποιος να γνωρίζει τον σωστό τρόπο εκτέλεσης μιας asanas (άσκηση-στάση της γιόγκα), ποιες ασκήσεις θα επιλέξει και γιατί, και ποτέ θα τις συμπεριλάβει στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα προπόνησης.

Για να δείτε περισσότερα θέματα για ενδυνάμωση-ευλυγισία πατήστε εδώ.

Γιατί οι δρομείς πρέπει να κάνουν γιόγκα;

Μέσα από μια συνεδρία της γιόγκα ή «κλέβοντας» ασκήσεις ώστε να τις συμπεριλάβουμε στο τελευταίο μέρος της προπόνησης, στο στάδιο της αποκατάστασης  θα έχουμε πολλαπλά οφέλη. Αρχικά θα τεντώσουμε ή χαλαρώσουμε τους σφιχτούς μυς, θα επαναφέρουμε το φυσιολογικό εύρος κίνησης και θα διατείνουμε καλύτερα μυϊκές ίνες  σε σημεία που οι κοινές διατάσεις ίσως να μην φτάνουν. Σημαντική επιπλέον βοήθεια, όμως, μπορούμε να πάρουμε και από τις  ασκήσεις απελευθέρωσης και αποφόρτισης των μυών του κορμού που συχνά στους δρομείς είναι βραχύμενοι καθώς οι περισσότεροι επικεντρώνονται σε διατάσεις ποδιών και ισχιοκνημιαίων και ξεχνούν, αμελούν ή δεν γνωρίζουν πόσο σημαντικό είναι να τις εντάξουν στο πρόγραμμα των διατάσεων.

Δεν είναι μόνο οι διατάσεις

Εκτός από το κομμάτι της διάτασης οι ασκήσεις της γιόγκα προσφέρουν και ενδυνάμωση σε  μυς του κορμού, στα πόδια και στους αστραγάλους.  Όσον αφορά στην ενδυνάμωση των μυών της ποδοκνημικής, η γιόγκα θα προσφέρει μια ποικιλία ασκήσεων (eagle pose, mountain pose, dancer pose, warrior III pose, tree pose) στην ενδυνάμωση του σημείου που οι δρομείς φορτίζουν περισσότερο από κάθε άλλο. Τέτοιου είδους ασκήσεις απευθύνονται ειδικά και σε δρομείς βουνού αυξάνοντας την ιδιο-δεκτικότητα της άρθρωσης και θα παρουσιαστούν σε επόμενο τεύχος.

Τα οφέλη της εξάσκησης της γιόγκα, παράλληλα με τη δρομική προπόνηση, έχουν αποτέλεσμα εκγύμνασης από την κορυφή ως τα νύχια καθώς εκτός από διάταση και ενδυνάμωση των μυών, προσφέρει βελτίωση στη στάση του σώματος κατά το τρέξιμο καθώς μπορεί να διορθώσει τυχόν δυσκαμψίες της σπονδυλικής στήλης. Τέλος ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο ιδιαίτερα σε δρομείς αντοχής είναι η εκπαίδευση του μυαλού. Για παράδειγμα, υπάρχει η τάση μετά από αρκετά χιλιόμετρα το μυαλό ενός δρομέα να σκέπτεται αρνητικά, να απογοητεύεται. Η εξάσκηση της γιόγκα με την σωστή αναπνοή αποφορτίζει από αρνητικές σκέψεις  και ευνοεί τη νοητική ηρεμία.

Δημοσίευση στο Runner 88, της Δέσποινας Τζαμτζή, ΚΦΑ, MSc Exercise Nutrition

Αφήστε μια απάντηση

Loading…

0

Σχόλια

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ασκήσεις ενδυνάμωσης υψηλής έντασης
3 ασκήσεις για να δυναμώσετε πάνω στην καρέκλα του γραφείου σας!
Απλές κι εύκολες ασκήσεις ενδυνάμωσης για βασική μυϊκή δύναμη
Back to Top