Τρέξιμο και 10 δημοφιλή αθλήματα

Η σχέση που έχει το τρέξιμο με 10 δημοφιλή αθλήματα

Share
Τρέξιμο και ποδηλασία

Τρέξιμο και δημοφιλή αθλήματα

Δεν είναι λίγοι όσοι ασχολούνται με το τρέξιμο, έχουν όμως μία… παράλληλη αγάπη σε κάποιο άλλο άθλημα.

Και είναι πράγματι αρκετά ενδιαφέρον κι ευχάριστο για έναν άνθρωπο να ασκείται με αρκετές και διαφορετικής μορφής δραστηριότητες καθώς έτσι προπονείται πιο ολοκληρωμένα.

Στην πράξη, το τρέξιμο μπορεί να συνδυαστεί σχεδόν με όλα τα αθλήματα. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο πως ακόμα και κορυφαίοι αθλητές των περισσότερων αθλημάτων χρησιμοποιούν το τρέξιμο, κυρίως, για τη βελτίωση της φυσικής τους κατάστασης.

Παρακάτω προσπαθήσαμε να βρούμε πως συνδυάζεται το τρέξιμο και τι οφέλη μπορεί να αποκομίσει ένας δρομέας που ασχολείται με 10 αρκετά διαδεδομένα και δημοφιλή αθλήματα.

Εξετάζουμε ακόμα ποιες είναι οι κύριες μυικές ομάδες που συμμετέχουν σε κάθε ένα από αυτά αλλά και τους κινδύνους που ενδέχεται να κρύβουν για έναν δρομέα.

Φυσικά, πέρα από τα αθλήματα υπάρχουν κι άλλες αθλητικές δραστηριότητες που έχουν το δικό τους κοινό, όπως η Yoga, το Pilates, αλλά και ο χορός.

Άρση βαρών

Κύριες μυϊκές ομάδες: Κορμός, Γλουτιαίοι, Τετρακέφαλοι, Οπίσθιοι μηριαίοι

Οφέλη στο τρέξιμο: Αυξάνει σημαντικά τη δύναμη στα κάτω άκρα (τετρακέφαλοι, γλουτοί κ.ά.)

Κίνδυνοι για έναν δρομέα: Τραυματισμοί στη μέση (συνήθως λόγω κακής τεχνικής στην εκτέλεση)

Βόλλευ

Κύριες μυϊκές ομάδες: Ισχία, Γλουτιαίοι, Τετρακέφαλοι, Οπίσθιοι μηριαίοι, Γάμπες

Οφέλη στο τρέξιμο: Πλειομετρική άσκηση – Μπορεί να αυξήσει τη δύναμη στα κάτω άκρα

Κίνδυνοι για έναν δρομέα: Μικροί (καταπόνηση τετρακεφάλων/διάστρεμμα κατά την προσγείωση)

Γκολφ

Κύριες μυϊκές ομάδες: Ώμοι, Στήθος, Κορμός, Ισχία, Κάτω άκρα

Οφέλη στο τρέξιμο: Αυξάνει τη σταθερότητα του κορμού και την ευκαμψία των ισχίων

Κίνδυνοι για έναν δρομέα: Μικροί έως ελάχιστοι

Κολύμβηση

Κύριες μυϊκές ομάδες: Ώμοι, Στήθος, Τετρακέφαλοι, Κορμός

Οφέλη στο τρέξιμο: Πολύ καλή αερόβια άσκηση – Ιδανική για αποκατάσταση

Κίνδυνοι για έναν δρομέα: Μικροί έως ελάχιστοι

Τρέξιμο και κολύμβηση

Kickboxing

Κύριες μυϊκές ομάδες: Κορμός, Ισχία, Τετρακέφαλοι, Οπίσθιοι Μηριαίοι

Οφέλη στο τρέξιμο: Αυξάνει τη δύναμη στον κορμό, την αντοχή, την ευκαμψία/ευλυγισία, βοηθά στην πειθαρχία και στη διαχείριση του πόνου

Κίνδυνοι για έναν δρομέα: Τραυματισμός από χτύπημα (αν και υπάρχουν προστατευτικά) ή από κάποια υπερέκταση των κάτω άκρων.

Ποδηλασία

Κύριες μυϊκές ομάδες: Κορμός, Τετρακέφαλοι, Οπίσθιοι Μηριαίοι, Γλουτιαίοι, Γάμπες

Οφέλη στο τρέξιμο: Πολύ καλή αερόβια άσκηση, κίνηση που μιμείται τη δρομική, μικρή επιβάρυνση από κραδασμούς (συγκριτικά με το τρέξιμο)

Κίνδυνοι για έναν δρομέα: Μικροί έως ελάχιστοι – Πιθανώς ενοχλήσεις στη μέση από κακή στάση

Τρέξιμο και ποδηλασία

Ποδόσφαιρο

Κύριες μυϊκές ομάδες: Κορμός, Ισχία, Τετρακέφαλοι, Οπίσθιοι μηριαίοι, Γάμπες

Οφέλη στο τρέξιμο: Παρόμοια οφέλη με τις προπονήσεις τύπου fartlek, βελτιώνει την ισορροπία, την ευκινησία, την αντοχή και τη δύναμη στα κάτω άκρα

Κίνδυνοι για έναν δρομέα: Τραυματισμός από σύγκρουση/επαφή

Windsurfing (ιστιοσανίδα)

Κύριες μυϊκές ομάδες: Κορμός, Ισχία, Γλουτιαίοι, Τετρακέφαλοι, Οπίσθιοι μηριαίοι, Στήθος

Οφέλη στο τρέξιμο: Βελτιώνει την ισορροπία και τη δύναμη του κορμού

Κίνδυνοι για έναν δρομέα: Μικροί έως ελάχιστοι

Σκι

Κύριες μυϊκές ομάδες: Κορμός, Ισχία, Τετρακέφαλοι, Γλουτιαίοι, Οπίσθιοι μηριαίοι, Γάμπες

Οφέλη στο τρέξιμο: Αυξάνει  τη δύναμη στα κάτω άκρα, την σταθερότητα και την ισορροπία

Κίνδυνοι για έναν δρομέα: Τραυματισμός από πτώση

Τέννις

Κύριες μυϊκές ομάδες: Ώμοι, Κορμός, Ισχία, Τετρακέφαλοι, Οπίσθιοι μηριαίοι, Γάμπες

Οφέλη στο τρέξιμο: Αυξάνει τη δύναμη, μπορεί να αυξήσει την αντοχή

Κίνδυνοι για έναν δρομέα: Πιθανές ενοχλήσεις και τραυματισμοί σε προσαγωγούς – απαγωγούς από τις πλάγιες μετατοπίσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μοιρασμένη χαρά
Από τη στήλη «Τρέχοντας» της Αγγελικής Κοσμοπούλου
Δες το συνολικά
Τι να κάνεις στις προπονήσεις σου εκτός από τρέξιμο
Το δικό μου σήμερα
Από τη στήλη «Τρέχοντας» της Αγγελικής Κοσμοπούλου
Back to Top