RUNNER 57 – ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2012

Share

 

RUNNER’S SPECIAL

Runner’s Anatomy
H κινητήριος δύναμη
Οι μύες του ανθρώπινου σώματος είναι πολλοί, περισσότεροι από 650. Είναι επίσης πολύ διαφορετικοί μεταξύ τους γι’ αυτό χωρίζονται σε τρεις διαφορετικές κατηγορίες, ενώ κάθε ένας είναι υπεύθυνος για συγκεκριμένες κινήσεις ή λειτουργίες. Όλοι μαζί όμως συνεργάζονται και παράγουν ένα από τα μεγαλύτερα θαύματα της φύσης, την ανθρώπινη κίνηση. Για εμάς τους δρομείς, το «μεγαλείο» τους φανερώνεται στη δρομική κίνηση. Κάθε μυς ανήκει σε μία συγκεκριμένη δομή, και όλοι μαζί ωθούν το σώμα προς τα εμπρός μεταβάλλοντας την ταχύτητα μεταφοράς του σώματος σύμφωνα με τις οδηγίες του εγκέφαλου. Ποιοι είναι όμως οι σημαντικότεροι δρομικοί μύες και ποιες ακριβώς είναι οι κινήσεις που κάνουν; Πόσο συνεισφέρει ο καθένας στο τρέξιμο και ποιοι επί σειρά ετών είναι οι κίνδυνοι που διατρέχουν αλλά και οι συχνότεροι τραυματισμοί; Ο χειρουργός ορθοπαιδικός αλλά και δρομέας Νίκος Μαρκέας, μας αναλύει τους δέκα σημαντικότερους μυς βοηθώντας μας να κατανοήσουμε τη λειτουργία τους, και δίνοντάς μας χρήσιμες συμβουλές για το πώς να αντιμετωπίσουμε τους τραυματισμούς τους αλλά και πώς να τους προφυλάξουμε.
 
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Νικήτας Νομικός
Ο Ημεροδρόμος
Δεκάξι μέρες. Τόσο κράτησε. Ελάχιστος ύπνος, λιωμένες σόλες, φθαρμένες πατούσες από τον καταναγκασμό της επανάληψης. Ο Νικήτας Νομικός είχε λίγο παραπάνω από δύο εβδομάδες στη διάθεσή του για να καλύψει 1.000 μίλια. Έπρεπε να κατανείμει σωστά γεύματα και ξεκούραση. Να παρακολουθεί τους συναθλητές του, αλλά και το σώμα του. Οι μεγάλες αποστάσεις είναι πάντα απρόβλεπτες. Όσο αυξάνεται η διάρκεια τόσο πιο αναπάντεχη είναι η έκβασή τους. Ένας ημεροδρόμος το γνωρίζει καλά.
 
PHOTO OF THE MONTH
Η Φύση είχε τον τελευταίο λόγο…
 
ΤΙ ΤΡΕΧΕΙ
– ΚΟΣΜΟΣ
– ΕΛΛΑΔΑ
– ΔΡΑΣΕΙΣ
– ΑΓΟΡΑ
– ΒΟΥΝΟ
 
ΣΤΑ ΓΡΗΓΟΡΑ
– ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ
  Πείτε όχι στις κράμπες!
  Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για την πρόληψη και την αντιμετώπισή τους

– ΑΣΚΗΣΕΙΣ
  Γλουτοί από σίδερο
  Δυναμώστε τους γλουτούς σας με 3 ασκήσεις

– ΝΕΟΙ ΔΡΟΜΕΙΣ
  Το σακίδιο του δρομέα
  Τα απαραίτητα που πρέπει να έχετε μαζί σας σε κάθε προπόνηση

– ΥΓΕΙΑ
  Κρυοθεραπευτείτε!
  Αντιμετωπίστε αποτελεσματικά τους τραυματισμούς
 
– Q&A
  Η ομάδα του Runner σας απαντά
 
– ΓΝΩΡΙΜΙΑ
  Χαράλαμπος Πιτσώλης 
  Από μικρός στα… χιλιόμετρα
 
ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
  Άλσος Αγ. Δημητρίου – Πετρούπολη
  Καλοκαιρινή διαδρομή με θέα
 
ΑΓΟΡΑ
– ΟΔΗΓΟΣ ΑΓΟΡΑΣ
Τα αντικείμενα του δρομικού μας… πόθου!
Είναι 24 και σας προ(σ)καλούν να τα δοκιμάσετε! Τα νέα running μοντέλα της αγοράς βρίσκονται ήδη στις βιτρίνες των αθλητικών καταστημάτων, έτοιμα να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε έμπειρους αλλά και επίδοξους δρομείς. Χάρη στις πρωτοποριακές τεχνολογίες τους, τον μοντέρνο σχεδιασμό τους και την αδιαμφισβήτητη λειτουργικότητά τους, ευελπιστούν να αποτελέσουν το αντικείμενο του… δρομικού πόθου σας! Στις σελίδες που ακολουθούν σας παρουσιάζουμε τα κυριότερα χαρακτηριστικά 24 κορυφαίων μοντέλων από 11 διαφορετικές αθλητικές εταιρίες, ταξινομημένα στις τρεις γνωστές, στους περισσότερους, κατηγορίες: Cushion, για δρομείς με ουδέτερο πάτημα, Stability, για όσους έχουν υπερπρηνισμό (δηλ. ανάγκη για αυξημένη σταθερότητα) και Performance/Racing για εκείνους που κυνηγούν τις επιδόσεις ή απλά αγαπούν το γρήγορο τρέξιμο. Εσείς απλά διαλέξτε αυτά που σας ταιριάζουν, δοκιμάστε τα και επιλέξτε τελικά αυτό ή αυτά που θα σας συντροφεύσουν στις επόμενες προπονήσεις σας. Καλά χιλιόμετρα!

– Shopping therapy
 

– RUNNER TESTED
– Asics Gel Kinsei 4
– Mizuno Wave Precision 12
– New Balance MR 00 SB
– Puma Faas 250 Trail
– The North Face Single Track II
– Timex Ironman Run Trainer GPS
 
ΘΕΜΑΤΑ
– COACHING SERVICES
Ενδώστε στη χαρά της προπόνησης μέσα από τα αγωνίσματα του τριάθλου και τις συμβουλές του «Coach» Βασίλη Κρομμύδα
Το τρίαθλο είναι ένα πολύ συναρπαστικό και συνεχώς αναπτυσσόμενο σύγχρονο άθλημα που πολύ συχνά προσελκύει αρκετούς δρομείς. Κι όχι άδικα, βέβαια, αφού η σύνθεσή του με τα τρία διαφορετικά αθλήματα -κολύμβηση, ποδηλασία, τρέξιμο – αποτελεί μια προσωπική πρόκληση. Ο συνδυασμός της προπόνησης μεταξύ διαφορετικών αθλημάτων δεν είναι τόσο δύσκολος όσο αρχικά φαίνεται, σίγουρα όμως δεν είναι και τόσο απλός. Η γνώση της σωστής προπονητικής μεθοδολογίας και φυσικά η συστηματική ενασχόληση είναι οι σημαντικότεροι παράγοντες ώστε να καταφέρει κανείς, στον χρόνο προπόνησης που διαθέτει, να έχει τη μέγιστη βελτίωση, χωρίς τραυματισμούς και αποφεύγοντας τον κίνδυνο της υπερπροπόνησης.

 – ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Ωφέλιμα… μικρόβια!
Ο ρόλος των προβιοτικών στην αθλητική διατροφή και στη θωράκιση της υγείας
Ζωντανοί μικροοργανισμοί που μπορούν να βελτιώσουν την υγεία μας αν τους καταναλώσουμε σε επαρκείς ποσότητες. Ακούγεται περίεργο, αλλά αυτός είναι ο ορισμός του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας για τα προβιοτικά, τα οποία αποτελούν μικροοργανισμούς που μπορούμε να προσλάβουμε μέσω της τροφής και είναι διάσημοι ως μικροχλωρίδα του εντέρου. Η Ειρήνη Χριστάκη και ο Σταύρος Κάβουρας μας εξηγούν πως τα προβιοτικά επηρεάζουν την αθλητική απόδοση και πως μπορεί να έχει κανείς το μεγαλύτερο όφελος από την καταναλωσή τους.Τα προβιοτικά είναι μικρόβια που ζουν και αναπτύσσονται φυσιολογικά στο έντερο του ανθρώπου. Κάποιες φορές όμως η ισορροπία τους διαταράσσεται κι αυτό οφείλεται στην πρόσληψη φαρμάκων – και κυρίως αντιβιοτικών στο στρες, σε αλλαγές στη διατροφή, στην αυξημένη κατανάλωση αλκοόλ, στη δυσκοιλιότητα, στην απορρύθμιση του ανοσοποιητικού αλλά και σε άλλους περιβαλλοντικούς παράγοντες. Σε αυτές τις περιπτώσεις,… (περισσότερα στο περιοδικό).
 
– ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Δρομείς και στις διακοπές!
Για τους περισσότερους το καλοκαίρι σημαίνει διακοπές, μπάνια, ξεγνοιασιά και ξεκούραση. Για τους δρομείς όμως μπορεί να σημαίνει πολύ περισσότερα. Ο Γιάννης Ζαρώτης, Ψυχολόγος – Αθλητικός Ψυχολόγος, μέσα από το άρθρο που ακολουθεί προσπαθεί να μας υποδείξει πώς να ξεκουράσουμε μυαλό και σώμα και ταυτόχρονα να γίνουμε καλύτεροι δρομείς ακόμα και κατά την περίοδο των καλοκαιρινών μας διακοπών. Πολλοί δρομείς το καλοκαίρι σταματούν ή μειώνουν σε μεγάλο βαθμό τις αθλητικές τους δραστηριότητες. Εισέρχονται τότε σε μια χρονική περίοδο όπου το πρόγραμμά τους διαφοροποιείται και οι ρυθμοί της καθημερινότητας μειώνονται δραστικά. Αποτελεί, ωστόσο, πολλές φορές σημείο προβληματισμού το κατά πόσο επηρεάζει έναν δρομέα το να σταματήσει για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα την προετοιμασία του και πόσο δύσκολο θα του είναι να επιστρέψει στην συνήθη δρομική καθημερινότητα του. 
 
– ΑΠΟΣΤΟΛΗ
Αγώνας εμπειριών
Είναι ουσιαστικά η δεύτερη χρονιά που ο Δημήτρης Θεοδωρακάκος ασχολείται πιο εντατικά με το ορεινό τρέξιμο. Αυτή τη φορά στα τέλη Μαΐου βρέθηκε στον αγώνα Zegama Aizkorri Mendi Maratoia στη χώρα των Βάσκων στη Βόρεια Ισπανία ως μέλος της διεθνής ομάδας της Salomon, της εταιρείας που τον στηρίζει στην αθλητική του πορεία. Μετά από έναν πολύ δύσκολο αγώνα σε αρκετά σκληρές συνθήκες κατάφερε να πάρει την 20η θέση σε ένα σύνολο 450 δρομέων με όλη την «αφρόκρεμα» του βουνού να δίνει το παρών. Εκτός από αυτό όμως αποκόμισε και πολύτιμες εμπειρίες – αυτός ήταν άλλωστε κι ο σκοπός της συμμετοχής του – τις οποίες στη συνέχεια μοιράζεται μαζί μας.
– ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ
Οι δρομείς και ο κακός τους ο καιρός
 
– ΤΡΕΧΟΝΤΑΣ
Περί πολιτικής
 
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ
– AlpamayoPRO Trail Race
– 6o Sfendami Mountain Festival
– Αθλος Τζουμέρκων
– Paggaio Trail Run
– 1ος Ετήσιος Ορειβατικός Αγώνας Δρόμου Κλήρου- Ατόβρυση
– Μονοπάτι Παρνασσού
– 1ος Μητροπολιτικός Ημιμαραθώνιος Ελληνικού Kallithea Run
– 12ος Γύρος Καλαμάτας
– 3ος Ποσειδώνιος Ημιμαραθώνιος
– 1st Sprint Triathlon Transition Sports
– 18ος Γύρος Μονής Κουδουμά
– 3α Θεοδωράκεια – Ανατρέχω στην Αρκαδία
– Αγώνες στο Ν. Μαγνησίας
– 2α Δερβένεια
– 2ος Κάσσιος Δρόμος
– Βατικιώτικος Αγώνας Δρόμου
– Δόλιχος Δρόμος 2012
Αγωνιστικό καλεντάρι

 

Back to Top