Η άσκηση μπορεί από μόνη της!

Νέα ερευνητικά δεδομένα δείχνουν πως η άσκηση χωρίς τη βελτίωση της διατροφής μπορεί να επιφέρει σημαντικές αλλαγές

Share

Αποτελεί μία γενική παραδοχή ότι η άσκηση δεν μπορεί από μόνη της να αλλάξει άρδην τη γενικότερη υγεία του ανθρώπου όσο και να τον βοηθήσει στην απώλεια βάρους, αλλά χρειάζεται και η… συνδρομή μίας σωστής διατροφής.

Μία πολύ πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύθηκε τον Οκτώβρη σε γνωστό επιστημονικό περιοδικό δίνει μία νέα διάσταση στο θέμα, αποδεικνύοντας πως η άσκηση από μόνη της είναι ικανή  να επιφέρει σημαντικές αλλαγές στην υγεία και τη φυσική κατάσταση.

Πιο συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της έρευνας άνδρες και γυναίκες ηλικίας 25-30 ετών, οι οποίοι ακολουθούσαν έναν καθιστικό τρόπο ζωής ενώ ορισμένοι ήταν υπέρβαροι, εκτέλεσαν ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα γυμναστικής με αερόβια προπόνηση αλλά και προπόνηση ενδυνάμωσης τρεις φορές την εβδομάδα για εννέα εβδομάδες.

Το πρόγραμμα είχε σαν αποτέλεσμα μετά από το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα οι δοκιμαζόμενοι να αυξήσουν τη  αερόβια τους ικανότητα κατά 8,5% (Μέγιστη Πρόσληψη Οξυγόνου) ενώ και η δύναμή τους παρουσίασε πολύ μεγάλη αύξηση στα πόδια και τα χέρια από 16-28.9%!

Επιπλέον, άλλοι πολύ σημαντικοί δείκτες υγείας που σχετίζονταν με τη χοληστερίνη, τις λιποπρωτεΐνες αλλά και την οστική μάζα σημείωσαν μεγάλη βελτίωση.

Το ξεχωριστό σε αυτήν την έρευνα είναι πως δεν έγινε η παραμικρή παρέμβαση ή σύσταση στους δοκιμαζόμενους να βελτιώσουν τη διατροφή τους.

Έτσι, οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα πως ένα τέτοιο πολύπλευρο πρόγραμμα γυμναστικής είναι ικανό να επιφέρει σημαντικές αλλαγές.

Είναι, βέβαια, πολύ πιθανό οι τιμές και το επίπεδο βελτίωσης σε όλους τους τομείς να ήταν ακόμα μεγαλύτερο εάν οι συμμετέχοντες ακολουθούσαν ένα πιο προσεκτικό κι εξατομικευμένο διατροφικό πρόγραμμα. Ακόμα, η ηλικία τους ήταν σχετικά μικρή (25-30 ετών), καθώς είναι πιθανό στις μεγαλύτερες ηλικίες η διατροφή να παίζει πιο σημαντικό ρόλο.

Σε κάθε περίπτωση βλέπουμε πως η άσκηση μπορεί από μόνη της να επιφέρει πολύτιμες αλλαγές για την υγεία μας και να αποτελέσει μία καλή αρχή και κίνητρο για τη βελτίωση της διατροφής, αλλά και του τρόπου ζωής γενικότερα.

Δείτε εδώ την έρευνα

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Χορτόπιτα με σέσκουλα, μυρώνια και τραχανά
Μόνο του ή συνδυαστικά με ένα κυρίως γεύμα, δίνει την απαραίτητη ώθηση στον οργανισμό προσφέροντας φυτικές ίνες, σίδηρο και βιταμίνες C, E, A
Για να ξέρεις που βαδίζεις
Ο Γιώργος Ψαρογιάννης μας αναλύει τη χρησιμότητα και της εφαρμογές που έχει το ψηφιακό πελματογράφημα.
Διαβάστε τον αιματοκρίτη σας
Όλες οι απαντήσεις που χρειάζεστε για έναν σημαντικό δείκτη του αίματος
Back to Top