Προστατευτείτε από τα θερμά επεισόδια

Προλάβετε ή αντιμετωπίστε τα προβλήματα που προκαλούνται από τον ήλιο και τις υψηλές θερμοκρασίες

FacebookTwitterEmailShare

Πολύ συχνά αναφερόμαστε στα προβλήματα που μπορούμε να αντιμετωπίσουμε κατά τη διάρκεια της προπόνησης τους καλοκαιρινούς μήνες, όταν και η θερμοκρασία του περιβάλλοντος είναι ιδιαίτερα υψηλή και ο ήλιος δεν αστειεύεται… Ποιες είναι όμως ακριβώς οι παθήσεις που μπορεί να μας συμβούν, ποια τα συμπτώματά τους, πώς αντιμετωπίζονται και, το κυριότερο, πώς μπορούμε να τα προλάβουμε; Αν και αυτό το καλοκαίρι έχετε σκοπό να τρέξετε κάμποσα χιλιόμετρα, διαβάστε προσεχτικά το παρακάτω κείμενο για να μη βρεθείτε προ «θερμών» εκπλήξεων.

Ηλίαση

– Η ηλίαση είναι μια παθολογική κατάσταση που προκαλείται από τη μεγάλη, σε χρονική διάρκεια, έκθεση του κεφαλιού στον ήλιο.

– Τα συμπτώματά της είναι η απότομη αύξηση της καρδιακής συχνότητας, η ερυθρότητα του προσώπου, η ζαλάδα, ο ίλιγγος, ο έντονος πόνος στο κεφάλι, η έξαψη, ο εμετός, ακόμα και σπασμοί ή και πυρετός.

– Οι κύριοι τρόποι αντιμετώπισής της είναι η κατανάλωση δροσερών ποτών (νερό, διαλύματα με ηλεκτρολύτες, χυμοί, κλπ. αλλά φυσικά απαγορεύεται η κατανάλωση αλκοολούχων ποτών). Βοηθούν επίσης οι κρύες κομπρέσες, κυρίως στον αυχένα και στο κεφάλι, αλλά και η ξεκούραση με το κεφάλι ψηλά

– Η χρήση καπέλου, η συστηματική ενυδάτωση και η σωστή επιλογή της ώρας της προπόνησης αποτελούν τους καλύτερους τρόπους για την πρόληψή της.

Εγκαύματα

– Τα εγκαύματα στην ουσία είναι βλάβες των ιστών του δέρματος που προκαλούνται από την έντονη θερμότητα. Υπάρχουν τρεις κατηγορίες εγκαυμάτων, 1ου, 2ου και 3ου βαθμού, στις οποίες αυτά ταξινομούνται ανάλογα με το μέγεθός τους.

– Προκαλούνται μετά από μεγάλη έκθεση στον ήλιο η οποία με τη σειρά της προκαλεί ερυθρότητα στο δέρμα, πόνο στο σημείο και οίδημα αλλά και φουσκάλες (στις περιπτώσεις 2ου και 3ου βαθμού).

– Αυτό που πρέπει να κάνετε για να το αντιμετωπίσετε είναι να αφαιρέσετε άμεσα ρούχα και κοσμήματα από την περιοχή, να ρίξετε άφθονο, κρύο νερό μέχρι να σταματήσει ο πόνος ενώ καλό είναι να καλύψετε την περιοχή με επίδεσμο. Σε κάθε περίπτωση και όταν αυτό θα είναι δυνατό, θα πρέπει να επισκεφθείτε ένα γιατρό ή ένα φαρμακοποιό που θα σας συμβουλέψει για τη συνέχεια της θεραπείας σας.

– Ο καλύτερος τρόπος για να προλάβετε ένα έγκαυμα είναι η χρήση αντιηλιακών προϊόντων με μέτριο προς υψηλό δείκτη προστασίας (15 – 30) τόσο στο σώμα όσο και στο πρόσωπο την ώρα της προπόνησης (πολλά αντηλιακά χρειάζονται μισή ώρα για να δράσουν οπότε καλό θα είναι να έχετε προνοήσει για την έγκαιρη εφαρμογή τους λίγο πριν την ώρα της προπόνησης).

Θερμοπληξία

– Η θερμοπληξία εμφανίζεται όταν η θερμοκρασία είναι πάρα πολύ υψηλή, ενώ ταυτόχρονα και η σχετική υγρασία της ατμόσφαιρας είναι πάνω από 70%.

– Τα συμπτώματά της είναι σχετικά έντονα και εμφανίζουν διαταραχή της πηκτικότητας του αίματος, ανικανότητα εφίδρωσης και ορισμένες φορές απώλεια αισθήσεων. Σε πιο ακραίες περιπτώσεις μπορεί να προκληθεί έμφραγμα του μυοκαρδίου ακόμα και θάνατος.

– Η άμεση αντιμετώπιση της θερμοπληξίας περιλαμβάνει μεταφορά του ατόμου σε σκιερό και δροσερό μέρος, η αφαίρεση των ρούχων του, η τοποθέτηση κρύων επιθεμάτων και οι ρίψεις νερού σε όλο το σώμα και κυρίως στο πρόσωπο, ενώ επιτακτική είναι και η κλήση στις πρώτες βοήθειες.

Για να προλάβουμε τέτοιες καταστάσεις θα πρέπει να αποφεύγουμε να τρέχουμε τις ημέρες όπου ο υδράργυρος έχει ανέβει σε πολύ υψηλά επίπεδα, ειδικότερα τις επικίνδυνες ώρες (12:00-17:00), ενώ βοηθούν τόσο η συστηματική ενυδάτωση, όσο και τα συχνά δροσερά ντους και η ελαφριά ένδυση. 

Δημοσίευση RUNNER 32

Leave a Reply

Loading…

0

Σχόλια

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μία ενόχληση μπορεί να είναι μόνο στο μυαλό; Η επίδραση του συνδρόμου Μυγχάουζεν στους δρομείς.
5 μυστικά για να μείνετε μακριά από τραυματισμούς
Συμβουλές διαχείρισης του άγχους στον αγώνα
Back to Top