Νερό: ένας θησαυρός… στην ώρα του!

Δείτε πότε και γιατί πρέπει να πίνετε νερό σε σχέση με τα γεύματά σας!

FacebookTwitterEmailShare

Ενυδατώνει, ξεδιψά και… αδυνατίζει. Το νερό είναι ένας σύμμαχος για όλους αλλά πολύ περισσότερο στους δρομείς και γενικά όσους αθλούνται, ιδιαίτερα τώρα το καλοκαίρι που οι θερμοκρασίες είναι υψηλές. Όμως τα οφέλη του δεν σταματούν εκεί! Νέες έρευνες επιβεβαιώνουν παλαιότερες υποθέσεις και αποδεικνύουν αυτό που ισχυρίζονταν πολλοί διατροφολόγοι, ότι η κατανάλωση του πριν το φαγητό μπορεί να αυξήσει τον μεταβολισμό, επιδρώντας θεαματικά στην απώλεια βάρους!

Εντυπωσιακή αύξηση

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε ο καθηγητής Μίκαελ Μπόσμαν και οι συνεργάτες του στο Πανεπιστήμιο του Βερολίνου, η κατανάλωση ποσότητας νερού ίσης με 500 ml μπορεί να αυξήσει κατά 24% τον μεταβολισμό για την επόμενη ώρα!
Συγκεκριμένα, οι ερευνητές μελέτησαν την επίδραση της κατανάλωσης αυτής της ποσότητας και είδαν πως η θερμογένεση που προκαλείται σε αυτήν την περίπτωση, ανεβάζει τον μεταβολισμό σε ποσοστό 24% για 60 λεπτά. Θερμογένεση ουσιαστικά ονομάζεται η καύση θερμίδων από τον οργανισμό που επιτελείται κατά την πέψη μίας τροφής.

Το γεγονός ότι το νερό δεν προσφέρει καθόλου θερμίδες, όπως είναι λογικό το κατατάσσει πρώτο στη λίστα με τις θερμογενητικές τροφές.
Όπως ήταν από παλαιότερα γνωστό, η κατανάλωση του νερού με άδειο στομάχι το πρωί βοηθά στην ομαλή λειτουργία του λεμφικού συστήματος και την αποβολή των τοξινών, ενώ «καθαρίζει» και το παχύ έντερο με αποτέλεσμα να απορροφούνται ταχύτερα και πιο αποτελεσματικά οι θρεπτικές ουσίες των τροφών στη συνέχεια της ημέρας.

Μόνο νερό!

Και πιο παλιά, είχαν διεξαχθεί έρευνες που επιβεβαίωναν ότι η λήψη νερού πριν από τα γεύματα ανεβάζει το επίπεδο του μεταβολισμού αφού ο οργανισμός σπαταλά περισσότερη ενέργεια για την απορρόφησή του. Εκτός αυτού όμως, θεωρείται δεδομένο ότι με τον ίδιο τρόπο αυξάνεται και η αίσθηση πληρότητας στο στομάχι με αποτέλεσμα να καταναλώνει κανείς μικρότερες ποσότητες τροφής στα γεύματά του.

Μάλιστα, σύμφωνα με μελέτη της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Βερολίνου όπου έλαβαν μέρος μόνο γυναίκες που δεν άλλαξαν κάτι στη διατροφή τους απλά ακολούθησαν τη συνήθεια να καταναλώνουν δύο ποτήρια νερό πριν από τα γεύματά τους, η αίσθηση αυτή ήταν και ο λόγος που κατάφεραν να χάσουν βάρος. Παρόμοια ήταν και τα αποτελέσματα σε αντίστοιχη έρευνα που πραγματοποιήθηκε στις ΗΠΑ και στο Πανεπιστήμιο Virginia Tech University με την επικεφαλής Μπρέντα Ντέιβι να δηλώνει ότι η απώλεια βάρους των συμμετεχόντων οφειλόταν στο γεγονός ότι έτρωγαν λιγότερο από αυτό που συνήθιζαν, ενώ το γεγονός ότι έπιναν νερό τους απέτρεπε να καταναλώνουν άλλα ποτά.
Όλες οι έρευνες, άλλωστε, καταλήγουν στο συμπέρασμα πως το σκέτο νερό μπορεί να προκαλέσει αυτά τα θεαματικά αποτελέσματα καθώς τα δεδομένα αλλάζουν δραματικά όταν πρόκειται για χυμούς, γάλα ή αναψυκτικά.

Προσοχή στην ώρα

Ωστόσο, απαιτείται προσοχή στη στιγμή της κατανάλωσης του νερού καθώς όταν αυτό προσληφθεί κατά τη διάρκεια του φαγητού ή αμέσως μετά από την ολοκλήρωση του γεύματος τα αποτελέσματα δεν είναι τα ίδια. Συγκεκριμένα, σε αυτήν την περίπτωση εκκρίνεται μικρότερη ποσότητα πεπτικού υγρού στο στομάχι με αποτέλεσμα να καθυστερεί η πέψη και ενίοτε να προκαλούνται καούρες και παλινδρόμηση.
Επίσης, κάτι τέτοιο μπορεί να ανεβάσει τα επίπεδα της ινσουλίνης αυξάνοντας την πιθανότητα να αποθηκεύσει το σώμα μεγαλύτερες ποσότητες λίπους.

Αφήστε μια απάντηση

Loading…

0

Σχόλια

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Λέμε ότι οι υδατάνθρακες είναι για μας που τρέχουμε η κυριότερη πηγή ενέργειας από τη διατροφή. Όσο περισσότερες ώρες γυμναζόμαστε, τόσο μεγαλύτερη είναι η ανάγκη για αναπλήρωση της ενέργειας που καταναλώνεται.
Πολύτιμες συμβουλές για μέγιστη απόδοση ακόμα και όταν αγωνίζεστε μακριά από το σπίτι σας.
Wraps από πίτες ρεβυθιού με κινόα, μαύρη φακή, παστράμι & ταρτάρ αβοκάντο
Back to Top