Χρήσιμες απαντήσεις σε καθημερινά διατροφικά ερωτήματα

Η Ειρήνη Χριστάκη απαντά σε ερωτήσεις δρομέων

Share

Αγαπητό RUNNER,

Μέσα στη μέρα λαμβάνω τρία γεύματα (πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό) με μεγάλα κενά ενδιάμεσα όπου αναγκάζομαι να τρώω διάφορα σνακς όπως μπισκότα, κράκερς κ.α πολλές φορές σε μεγάλη ποσότητα γιατί πεινάω. Θα ήθελα να μου προτείνετε μερικές τροφές που και θα μου δημιουργούν το αίσθημα της πείνας και δεν είναι παχυντικά γιατί προσπαθώ να χάσω μερικά κιλά και να βελτιώσω τις επιδόσεις μου.

Ευχαριστώ, Έλενα

Αγαπητή Έλενα,

Γενικά δεν είναι καλό να αφήνεις μεγάλα κενά ανάμεσα στα γεύματά σου και να τα γεμίσεις με τροφές που σου προσφέρουν ενέργεια αλλά και πολύτιμες βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και μέταλλα. Θα σου αναφέρουμε χαρακτηριστικά ότι σε πολύ πρόσφατη δημοσίευση στο επιστημονικό περιοδικό Journal of the International Society of Sports Nutrition αποδείχθηκε ότι η κατανάλωση αμυγδάλων βελτιώνει περισσότερο την απόδοση αθλητών αντοχής σε σχέση με την κατανάλωση μπισκότων. Ας μην ξεχνάμε ότι τα αμύγδαλα αποτελούν και ένα τρόφιμο που συμβάλλει αρκετά σε ένα πρόγραμμα απώλειας σωματικού λίπους, ενώ είναι πολύ πλούσιο σε αντιοξειδωτικά, φυτικές ίνες και μαγνήσιο. Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά καθιστούν τα αμύγδαλα ιδανικά για να ενταχθούν στην διατροφή μιας αθλήτριας που ενδιαφέρεται να βελτιώσει τα επίπεδα σωματικού λίπους. Παράλληλα, μια διατροφή με έμφαση στις καλές πηγές πρωτεΐνης όπως είναι τα αυγά, το ψάρι, τα πουλερικά και τα γαλακτοκομικά σε συνδυασμό με φρούτα, λαχανικά και ανεπεξέργαστα δημητριακά μπορεί να συμβάλλει μακροπρόθεσμα στην βελτίωση της σύστασης σώματος. Ιδανικά, προτίμησε τα φρούτα, τα δημητριακά και τα γαλακτοκομικά τις ώρες πριν την προπόνηση. Στα σνακ συνδύασε ξηρούς καρπούς με φρέσκα ή αποξηραμένα φρούτα και συνόδευσε τα κυρίως γεύματα με άφθονα λαχανικά και ψωμί ολικής άλεσης ή άλλα ανεπεξέργαστα σιτηρά ή όσπρια.

Ειρήνη Χριστάκη, MSc.,
Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Άσπρο πάτο
Ένα από τα μεγαλύτερα ερωτήματα που απασχολούν τους δρομείς ερασιτέχνες ή επαγγελματίες, εκτός από το πότε θα καταφέρουν να τρέξουν μαραθώνιο κάτω από 2:30 ή πότε θα πάρουν ένα ολυμπιακό μετάλλιο, είναι…
Προπονηθείτε με μέτρο
Η πολύ σκληρή προπόνηση είναι ένα από τα συχνότερα λάθη, που κάνουν όσοι προσπαθούν να αυξήσουν την απόδοσή τους πολύ γρήγορα.
10χλμ. & Μαραθώνιος - Ποιες οι διαφορές στην προπόνηση;
Μία επιστημονική προσέγγιση και ανάλυση για την προπόνηση των δύο αποστάσεων
Back to Top
runnermagazine.gr
CLOSE
Μετάβαση στο περιεχόμενο