• Ο ετήσιος αγώνας, χρόνο με το χρόνο, γίνεται όλο και πιο φιλικός προς το περιβάλλον, στοχεύοντας σε ουδέτερο ανθρακικό αποτύπωμα έως το 2019
• Ο Schneider Electric Paris Marathon είναι ο πρώτος μαραθώνιος που υποστηρίζει ενεργά την ισότητα των φύλων και την κίνηση #HeForShe
Για πέμπτη χρονιά, η Schneider Electric, ο παγκόσμιος ειδικός στην ενεργειακή διαχείριση και τον αυτοματισμό, ήταν ο επίσημος χορηγός τίτλου του μαραθωνίου του Παρισιού, του εμβληματικού αγώνα των 42.195 χιλιομέτρων που διασχίζει την πρωτεύουσα της Γαλλίας. Ως ο δεύτερος μεγαλύτερος μαραθώνιος παγκοσμίως, μετά από αυτόν της Νέας Υόρκης, ο Schneider Electric Paris Marathon υποδέχθηκε φέτος 57.000 δρομείς, 25% των οποίων ήταν γυναίκες.
Για τον αγώνα του 2017, η Schneider Electric είχε μια αυστηρή δέσμευση να κάνει τον μαραθώνιο πιο οικολογικό, ενώ ταυτόχρονα να δώσει μεγαλύτερη έμφαση στην ισότητα των φύλων μέσω διάφορων καινοτόμων πρωτοβουλιών.
Αντισταθμίζοντας το 70% των εκπομπών άνθρακα
Ως μια εταιρεία απόλυτα προσηλωμένη στη βιωσιμότητα, η Schneider Electric συνεργάστηκε με τον αθλητικό οργανισμό Amaury Sport Organisation (A.S.O.), ώστε να αντισταθμίσει το 70% των εκπομπών άνθρακα που δημιουργήθηκαν κατά την εκδήλωση (18.200 τόνοι από τους 26.000 τόνους), μέσω επιτόπιων δράσεων. Αυτές οι εκπομπές, ισοδύναμες με εκπομπές 26.000 ταξιδιών Παρίσι – Νέα Υόρκη, προέρχονται από τα ταξίδια των διαγωνιζόμενων και των συνοδών τους στη διοργάνωση, καθώς και από τα logistics. Έχοντας αντισταθμίσει το 50% των εκπομπών άνθρακα του μαραθώνιου το 2016, η Schneider Electric και ο A.S.O. σχεδιάζουν να αυξήσουν προοδευτικά αυτό το ποσοστό ώστε να πετύχουν ένα ουδέτερο ανθρακικό αποτύπωμα το 2019.
Με τη βοήθεια του Livelihoods Carbon Fund, ενός συνασπισμού 10 γαλλικών εταιρειών που εργάζονται για την επαναφορά των οικοσυστημάτων σε αναπτυσσόμενες χώρες, η Schneider Electric επέλεξε να δράσει στην Κένυα, μια συμβολική χώρα για τους δρομείς, για τη συγκεκριμένη καμπάνια. Σε συνεργασία με τη ΜΚΟ Climate Pal, παρείχαν φούρνους “Hifadhi”, οι οποίοι μειώνουν την ποσότητα ξυλείας που χρησιμοποιείται για το μαγείρεμα κατά 60%, σε 60.000 σπίτια. Στα οφέλη που απολαμβάνουν οι 30.000 χωρικοί που έλαβαν τους φούρνους περιλαμβάνονται η μείωση των κομμένων και καμένων δέντρων, όπως και η μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2), ενώ η Schneider Electric πρόκειται να εμπλακεί σε οκτώ πρωτοβουλίες για την αναφύτευση μαγκρόβιων δέντρων και τη βελτίωση των αγροτικών πρακτικών.
Ο πρώτος μαραθώνιος που υποστηρίζει ενεργά την ισότητα των φύλων και το κίνημα #HeForShe
Ο μαραθώνιος είναι μια από τις σπάνιες αθλητικές εκδηλώσεις στις οποίες άνδρες και γυναίκες διαγωνίζονται από κοινού έχοντας να αντιμετωπίσουν τον ίδιο ακριβώς αριθμό χιλιομέτρων, την κοινή επιθυμία να επιτύχουν καθώς και τον ίδιο πόνο αλλά και την ίδια ευχαρίστηση!
Έχοντας την ιδιότητα του #HeForShe IMPACT Champion, η Schneider Electric ένωσε τις δυνάμεις της με τον A.S.O. με σκοπό να στηρίξει το κίνημα #HeForShe, το οποίο εγκαινιάστηκε από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών στα τέλη του 2014. Το πρόγραμμα #HeForShe ενθαρρύνει τους άνδρες να αναλάβουν συγκεκριμένες πρωτοβουλίες για την προώθηση της ισότητας των φύλων ξεκινώντας με την υπογραφή ενός μανιφέστου. Από την έναρξη του προγράμματος, εκατοντάδες εκατομμύρια άνδρες έχουν εγγραφεί σε αυτό παγκοσμίως.
Η κοινή δέσμευση που ανέλαβαν η Schneider Electric και ο A.S.O. για να προωθήσουν την ισότητα των φύλων περιλαμβάνει τρείς προληπτικές δράσεις:
– Εξασφάλιση της ισότητας των φύλων στα βραβεία του μαραθωνίου (έως €50.000), με ισόποσες αμοιβές για γυναίκες και άνδρες.
– Προώθηση της ισότητας στην κάλυψη των βραβείων από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, διασφαλίζοντας ότι τόσο η τελετή που θα διοργανωθεί για τους άνδρες νικητές όσο και εκείνη που θα πραγματοποιηθεί για τις γυναίκες νικήτριες θα μεταδοθούν αμφότερες ζωντανά.
– Τη συμμετοχή στην έκθεση Le Salon du Running, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Paris Expo Porte de Versailles το τριήμερο πριν τη διεξαγωγή του μαραθωνίου, με booth #HeForShe, με σκοπό την ευαισθητοποίηση για την ισότητα των φύλων στoν αθλητισμό.
«Ευχόμαστε όλοι οι συμμετέχοντες να διασκέδασαν και να απόλαυσαν τον αγώνα ενώ προτρέπουμε τις γυναίκες να συμμετάσχουν μαζικότερα την επόμενη χρονιά», ανέφερε ο Olivier Blum, Chief Human Resources Officer στη Schneider Electric. «Θα θέλαμε ο μαραθώνιος του Παρισιού να γίνει η αθλητική εκδήλωση με τη μεγαλύτερη ισότητα φύλων στον κόσμο».
Το μετάλλιο του 2017: ένα αντικείμενο για συλλογή
Από το 2014 και μετά, κάθε χρονιά, η Schneider Electric απονέμει μετάλλια στους δρομείς οι οποίοι ολοκληρώνουν τον Μαραθώνιο του Παρισιού. Φέτος, ο Γάλλος σχεδιαστής Pierre Charpin δημιούργησε ένα υπέροχο σχέδιο αντλώντας έμπνευση από τη συλλογική και την ατομική ενέργεια των 57.000 αθλητών.