Προστατέψτε το δέρμα σας ακόμα και με συνεφιά

Συμβουλές για δρομείς που θέλουν να μένουν υγιείς

Share

Αν και πολλοί το αγνοούν, ή δεν το θεωρούν απαραίτητο, η ανάγκη προστασίας του δέρματός μας από την ηλιακή ακτινοβολία ισχύει ακόμα και τις ημέρες με συνεφιά.
Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι ένα μεγάλο ποσοστό της ηλικακής ακτινοβολίας διαπερνά το στρώμα των νεφών με αποτέλεσμα να μπορούν αυτές σχεδόν ανενόχλητα να προκαλέσουν άμεσες ή έμμεσες επιπτώσεις στο δέρμα μας που μπορούν να οδηγήσουν σε επικίνδυνες καταστάσεις.

Να θυμήσουμε ότι τα δύο είδη ηλιακής ακτινοβολίας που μας επηρεάζουν είναι η UV-A και η UV-B. Η πρώτη προκαλεί έμμεσες επιπτώσεις στην υγεία του δέρματος αλλάζοντας τη δομή του κολαγόνου και της ελαστίνης προκαλώντας την πρόωρη γήρανσή του. Από την άλλη, τα αποτελέσματα της ακτινοβολίας UV-B είναι αμεσότερα, και σίγουρα πιο επικίνδυνα, καθώς η έκθεση σε αυτή προκαλεί από εγκαύματα μέχρι και, μακροπρόθεσμα, καρκίνο του δέρματος.

Σύμφωνα με την Ελληνική Αντικαρκινική Εταιρεία η ένταση της UV-B είναι μεγαλύτερη κατά τις μεσημεριανές ώρες και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού σε σχέση με τις άλλες περιοχές.
Επίσης οι τιμές της επηρεάζονται και από το γεωγραφικό πλάτος γι’ αυτό περιοχές που βρίσκονται πιο κοντά στον Ισημερινό έχουν αυξημένες τιμές όπως και περιοχές με υψόμετρο πάνω από 1500 μ. (αύξηση έως και 20%).
Σημαντικό ρόλο στην τιμή της UV-B παίζουν και οι επιφάνειες στο περιβάλλον που βρισκόμαστε καθώς αντανακλούν ένα ποσοστό της. Έτσι ενώ το γρασίδι αντανακλά μόλις το 3% της ακτινοβολίας, το νερό της θάλασσας ανεβάζει αυτή την τιμή στο 5%, η άμμος στο 17% ενώ οι φίλοι των χειμερινών σπορ θα πρέπει να προσέχουν ιδιαίτερα καθώς το χιόνι αντανακλά το 85%.

Η συνεφιά, όπως αναφέραμε παραπάνω, αφήνει ένα μεγάλο ποσοστό της ακτινοβολίας να περάσει (20-70%) ανάλογα με την πυκνότητα των νεφών, ενώ λόγω της «ψευδούς ασφάλειας» που προσφέρει μπορεί να οδηγήγει ακόμα και συνεπείς, ως προς την προστασία του δέρματός τους, αθλούμενους να αγνοήσουν τους γνωστούς κανόνες ασφαλείας για να οδηγηθούν σε μη αναστρέψιμα λάθη.

Κανόνες ασφαλείας
Σύμφωνα με τα παραπάνω ακόμα και τις ημέρες με συνεφιά:
– Χρησιμοποιήστε γυαλιά και καπέλο κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού ακόμα σε σε ημέρες με συνεφιά ή χαμηλότερη θερμοκρασία.
– Εφαρμόστε επαρκή ποσότητα αντηλιακού προϊόντος πριν την έκθεσή σας στο ήλιο και ανανεώστε κάθε δύο ώρες. Ανανεώστε επιπλέον μετά από κολύμπι ή μετά από μεγάλη εφίδρωση.
– Προτιμήστε προϊόντα με μεγάλο αντηλιακό δείκτη προστασίας (SPF και PPD) και αδιάβροχη σύνθεση.
Και να θυμάστε ότι πάντα, μα πάντα, αποφύγετε την έκθεση στον ήλιο κατά τις μεσημεριανές ώρες 12:00-16:00.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Φτιάξτε «αγωνιστικά» πέλματα
Προετοιμάστε και περιποιηθείτε τα πέλματά σας πριν τον αγώνα
Covid-19 και άθληση: Τα συμπτώματα αλλά και οδηγίες για αθλητές που νοσούν
Χρήσιμες οδηγίες από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας και τον ΕΟΔΥ αλλά και οι συστάσεις των επιστημόνων προς τους αθλητές
4 θρεπτικές διατροφικές προτάσεις για το καλοκαίρι
Δροσερά, θρεπτικά κι εύκολα γεύματα για τη διατροφή σας
Back to Top