Εξαιρετικά τα οφέλη της άσκησης ακόμα και στην καραντίνα

Πολύτιμες οδηγίες και συμβουλές για τις ημέρες που διανύουμε από ειδικούς

Share

Η σημασία της συστηματικής άσκησης και η αξία της καλής φυσικής κατάστασης ακόμα και στην περίοδο της “καραντίνας” είναι ιδιαίτερα σημαντικές.

Ωστόσο, δεν θα πρέπει ο κόσμος να φοβάται να γυμναστεί αυτήν την περίοδο υποστηρίζουν οι καθηγητές Dr James Turner και Dr John Campbell από το Πανεπιστήμιο του Bath της Μ. Βρετανίας.

Ο λόγος που προχώρησαν σε αυτό το σχόλιο, το οποίο δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Science Daily, ήταν γιατί υπάρχει μία γενικότερη ανησυχία πως όποιος γυμνάζεται είναι πιο ευάλωτος στον ιό και στις ασθένειες γενικότερα.

Οι δύο καθηγητές το 2018 είχαν δημοσιεύσει μία έρευνα όπου συμπέραναν πως η άσκηση δεν επηρεάζει ούτε θετικά ούτε αρνητικά την άμεση λειτουργία του ανοσοποιητικού μας συστήματος.

Θέλεις να βρεις αμέτρητα άρθρα για το τρέξιμο και την προπόνηση; Μπες εδώ

Αντίθετα, άλλοι παράγοντες είναι αυτοί που κάνουν τον οργανισμό πιο ευάλωτο σε ασθένειες και ιούς. Ανάμεσα σε αυτούς είναι η η ανεπαρκής διατροφή, οι λίγες ώρες ύπνου την ημέρα, το ψυχολογικό στρες, τα ταξίδια και ο συνωστισμός.

Ο Dr James Turner που ηγήθηκε της έρευνας υποστήριξε πως ο κόσμος δεν θα πρέπει να φοβάται να προπονείται μήπως κολλήσει τον ιό με την προϋπόθεση φυσικά ότι τηρεί όλους τους απαραίτητους κανόνες πρόληψης.

Οι σημαντικές κινήσεις

Για την περίοδο που βιώνουμε και τον κίνδυνο του κορωνοϊου, σημειώνει ότι η πιο σημαντική κίνηση προστασίας είναι να μειώνουμε την έκθεση μας σε χώρους όπου υπάρχουν άλλοι άνθρωποι, αλλά και τις κοινωνικές συναναστροφές.

Ωστόσο, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε την άσκηση και να παραμένουμε ενεργοί συστηματικά με την προϋπόθεση ότι γυμναζόμαστε μόνοι, μακριά από άλλους, ή στο σπίτι.

Μάλιστα, υποστηρίζει πως κάτι τέτοιο θα μας βοηθήσει να διατηρήσουμε τον τρόπο που λειτουργεί το ανοσοποιητικό μας σύστημα

Γυμναστείτε ακολουθώντας τους κανόνες

Ο Dr John Campbell συμπληρώνει πως δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να φοβόμαστε ότι θα εξαντλήσουμε το ανοσοποιητικό μας αν γυμναστούμε. Η άσκηση θα πρέπει να γίνεται συστηματικά και πάντα σύμφωνα με τις οδηγίες προστασίας από τους σχετικούς οργανισμούς (Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, κυβερνήσεις κλπ.),

Φυσικά, και οι δύο υπογραμμίζουν την αξία της διατήρησης της προσωπικής υγιεινής και κατά τη διάρκεια της άσκησης, και – φυσικά – πριν και μετά.

Δείτε εδώ χρήσιμες συμβουλές για την προπόνηση τις ημέρες της καραντίνας

Καθημερινό πρόγραμμα – Οδηγός προπόνησης στο σπίτι 45 ημερών – Ημέρα 1
Τρέξιμο στον διάδρομο
5 προτάσεις για διαλειμματικές προπονήσεις στο σπίτι

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο δρόμος του ρεκόρ περνά από το... πιάτο
Τι πρέπει να προσέχει ένας δρομέας στη διατροφή του σε περιόδους έντονης προπόνησης
Οι δυνάμεις του «κακού»
Είτε πρόκειται για ένα σοβαρό και επίμονο τραυματισμό, είτε για κάποιον άλλο μικρότερο και πιο ασήμαντο ένα είναι ξεκάθαρο. Οι τραυματισμοί είναι ότι πιο ενοχλητικό για κάθε δρομέα και γενικότερα για κάθε αθλητή, καθώς τον αναγκάζει να μείνει στον «πάγκο» για κάποιο χρονικό διάστημα και να αποχωριστεί το αγαπημένο του σπορ. Ας δούμε όμως τους σημαντικότερους παράγοντες και με ποιον τρόπο τους προκαλούν, εμποδίζοντας τη δρομική σας εξέλιξη.
Pre Race Banana Cake
Κέικ μπανάνας με φυστικοβούτυρο και μέλι (χωρίς γλουτένη)
Back to Top
runnermagazine.gr
CLOSE
Μετάβαση στο περιεχόμενο