Υπό το φως του φεγγαριού

Για 6η χρονιά θα διεξαχθεί φέτος στις 9 Ιουλίου η Νυχτερινή Δρομική Εξόρμηση που διοργανώνεται στο Λαύριο στη μνήμη του Γιάννη Παπαματθαίου. Η εξόρμηση δεν έχει αγωνιστικό – ανταγωνιστικό χαρακτήρα αλλά μιας χαλαρής ομαδικής προπόνησης την οποία θα ακολουθήσει νυχτερινό μπάνιο στον κόλπο της Πούντα Σέζας.

Το Σάββατο 9 Ιουλίου 2011, και με ώρα προσυγκέντρωσης 19:00 έως 20:00, ανεξάρτητοι δρομείς διοργανώνουν και φέτος την «6η Νυχτερινή Δρομική Εξόρμηση στη Λαυρεωτική» στη μνήμη του Γιάννη Παπαματθαίου. Με σημείο εκκίνησης το πάρκο με το Φοινικόδασος στο Λαύριο (ώρα εκκίνησης 20:45)  ο αγώνας-προπόνηση διεξάγεται υπό το φως του φεγγαριού σε μια μοναδική, πανέμορφη κυκλική διαδρομή, απόστασης 21,1 χλμ. (ημιμαραθώνιος) που περνάει από τις εξής περιοχές : Λαύριο – Καμάριζα (Άγ. Κωνσταντίνος) – Δημουλάκι – Αμυγδαλέζα – Πλάκα Κερατέας – Λαύριο.
Προσοχή : Η διοργάνωση έχει τον χαρακτήρα μιας χαλαρής ομαδικής προπόνησης, σε ότι ρυθμό επιθυμεί ο καθένας, με μη ανταγωνιστικό χαρακτήρα. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΓΩΝΑΣ και για αυτό δεν θα υπάρξουν βραβεύσεις και κύπελλα. Μπορούν να λάβουν μέρος όλοι όσοι θέλουν, φίλοι όλων των ηλικιών και ικανοτήτων, είτε τρέχοντας, είτε περπατώντας, είτε ακόμα και με ποδήλατο. Η διαδρομή είναι εξολοκλήρου σε άσφαλτο. Επίσης, επειδή πρόκειται για μια εντελώς ανεξάρτητη και αυτοδύναμη προσπάθεια, γνωστοποιούμε ότι όλοι οι φίλοι που θα τρέξουν (ή θα περπατήσουν), θα συμμετάσχουν με αποκλειστικά δική τους ευθύνη. Για τον λόγο αυτό, παρατίθενται λεπτομερείς τεχνικές οδηγίες, τόσο για την διαδρομή, όσο και για τις υπόλοιπες δραστηριότητες γύρω από αυτή.

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ
Για όσους συμμετείχαν στις προηγούμενες διοργανώσεις στη Λαυρεωτική, τα λόγια είναι περιττά. Για όσους όμως δεν είχαν έρθει, καλό θα είναι να μελετήσουν τις τεχνικές λεπτομέρειες της διαδρομής :
Η 5η Νυχτερινή Δρομική Εξόρμηση λοιπόν θα λάβει χώρα το βράδυ του Σαββάτου 9 Ιουλίου 2011, στην ευρύτερη περιοχή της Λαυρεωτικής και θα είναι απόστασης 21,1 χλμ.
Χαρακτηρίζεται μέτριας δυσκολίας, μιας και έχει μερικές ήπιες ανηφόρες και κατηφόρες, αλλά ο χαρακτήρας της δεν είναι αγωνιστικός – ανταγωνιστικός, οπότε αυτό την κάνει προσιτή στους περισσότερους, εφόσον δεν υπάρχει η πίεση των χρονομέτρων, ούτε χρονικό όριο αποκλεισμού, παρά μόνο η ευχαρίστηση της καλής παρέας σε μια πανέμορφη διαδρομή που περνάει από περιοχές με ιστορία (αρχαία μεταλλεία) και κοντά από αξιοθέατα (Χάος).
Η συνέχεια περιλαμβάνει ανασύνταξη στο Φοινικόδασος Λαυρίου (γύρω στις 11:30 πριν τα μεσάνυχτα) και νυχτερινό μπάνιο για χαλάρωμα στον κόλπο της Πούντα Σέζας (5 χλμ. από το Φοινικόδασος, προς Σούνιο) με σπιτικούς μεζέδες και υγιεινά ελαφριά φαγητά που θα έχουν ετοιμάσει – εθελοντικά πάντα – οι φίλοι της παρέας. Προαιρετικά, χρήσιμο είναι να φέρει κανείς μαζί του νερό, φακό και / ή ρούχα με ανακλαστήρες.

Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ
Η οργανωτική επιτροπή μας περιγράφει παρακάτω αναλυτικά τη διαδρομή:
“Στην προσυγκέντρωση στο Φοινικόδασος Λαυρίου θα δοθούν όλες οι τεχνικές οδηγίες και η νυχτερική απόδραση θα ξεκινήσει στις 20:45 τη νυχτερινή μας απόδραση από την νότια πλευρά του πάρκου. Η διαδρομή ανηφορίζει προς Καμάριζα, περνώντας ανάμεσα από παλαιές προσφυγικές και εργατικές κατοικίες, που δίνουν χρώμα άλλης εποχής στο Λαύριο.
0,6 χλμ. : Αφήνοντας πίσω το Λαύριο, και σε απόσταση περίπου 600 μ. από το σημείο εκκίνησης, βρίσκονται δεξιά οι εγκαταστάσεις της ιταλο-γαλλικής εταιρίας “Roux Serpieri – Fressynet C.E.” να δεσπόζουν της περιοχής. Σήμερα υπάγονται στο Τεχνολογικό Πολιτιστικό Πάρκο του Λαυρίου και τις διαχειρίζεται το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο.
2 χλμ .: Σε 2 χλμ, και αμέσως μετά την κλειστή δεξιά στροφή, βλέπουμε στο βάθος δεξιά μας μερικές από τις ανοικτές γαλαρίες των αρχαίων μεταλλείων. Συνεχίζουμε να ανηφορίζουμε και στα…
3,9 χλμ. : … στο τέλος της ανηφόρας, έχουμε ήδη μπει στο γραφικό χωριό Άγιος Κωνσταντίνος – Καμάριζα. Βρισκόμαστε σε μια διασταύρωση και πλάτωμα, όπου αριστερά μας υπάρχει παρεκκλήσι και δρόμος που οδηγεί (μετά από 500 μέτρα περίπου) στο Χάος (τεράστιο βάραθρο, με διάμετρο γύρω στα 200 μέτρα και βάθος 50). Αρχίζουμε να κατηφορίζουμε και μετά από 200 μέτρα, δηλαδή στα…
4,1 χλμ.: … βλέπουμε στο βάθος μπροστά μας να υψώνεται επιβλητική η Γάμβρια του περίφημου Φρέατος Serpieri, την οποία θα περάσουμε από κοντά, στα…
4,4 χλμ.: … σχεδόν από κάτω της (είναι πίσω και πάνω από το βενζινάδικο «ΕΚΟ». Κάνουμε μια μικρή στάση για να ξεδιψάσουμε στον Α’ αυτοκινούμενο σταθμό που θα βρίσκεται στο βενζινάδικο και συνεχίζουμε στον δρόμο του χωριού, όπου στα…
5 χλμ .: … αφήνουμε πίσω μας τον Άγιο Κωνσταντίνο Καμάριζας και συνεχίζουμε να κατηφορίζουμε (με 1 -2 ανηφορίτσες των 200 – 300 μέτρων) στον πευκόφυτο δρόμο που περνάει από την Συντερίνα (πάντα στην άσφαλτο).
7 χλμ. : Εδώ λίγη προσοχή : δεξιά μας και πάνω σε μικρό λοφάκι υπάρχει ένα εκκλησάκι (Αγία Ειρήνη = Santa Irini = Συντερίνα). Αμέσως μετά, βλέπουμε δεξιά μας ένα δρόμο (με άσφαλτο), όπου υπάρχει και πινακίδα : «Βαρελίσιο κρασί ….». Εκεί προβλέπεται να είναι ο Β’ αυτοκινούμενος σταθμός ανεφοδιασμού για μια ανάσα. Στρίβουμε δεξιά και ακολουθούμε τον δρόμο που οδηγεί προς Δημουλάκι και Αμυγδαλέζα. Ο δρόμος περνάει μέσα από πανέμορφα τοπία, με τους αμπελώνες να εναλλάσσονται με ελαιώνες και πεύκα. Είναι ίσως το ομορφότερο κομμάτι της διαδρομής, αν και ελαφρώς ανηφορικό, με το σκοτάδι να έχει αρχίσει να απλώνεται παντού.
Στο 11ο χλμ. θα περιμένει ο Γ’ αυτοκινούμενος σταθμός ανεφοδιασμού.
12,2 χλμ. : Εδώ τελειώνει η ανηφόρα (βρισκόμαστε στο ψηλότερο σημείο της διαδρομής), ενώ εδώ αρχίζει απότομη κατηφόρα. Ευκαιρία για χαλάρωμα, μέχρι τα…
13,1 χλμ. : … όπου συναντάμε τον δρόμο που πάει αριστερά για Κερατέα και δεξιά για Πλάκα και Λαύριο. Προσοχή : εδώ εμείς στρίβουμε δεξιά. Ο δρόμος είναι ανηφορικός, αλλά όχι για πολύ, μιας και σε 400 μέτρα, δηλαδή στα…
13,5 χλμ .: …αρχίζει πλέον η κατηφόρα.
14,1 χλμ.: Περνάμε κάτω από τον μεγάλο Πεύκο (όπου και η ομώνυμη ταβέρνα αριστερά μας). Συνεχίζουμε ευθεία και όχι λοξά αριστερά (δεν μπαίνουμε στο χωριό Πλάκα). Ευκαιρία για να ξαποστάσουμε λίγο στον Δ’ αυτοκινούμενο σταθμό στο 15ο χλμ.
Η κατάβαση καλά κρατεί, ενώ αριστερά μας έχουμε μια βραχώδη χαράδρα.
16 χλμ .: Μόλις φτάσουμε το γεφυράκι με την απότομη αριστερή στροφή, γνωρίζουμε ότι φτάσαμε στο 16ο χιλιόμετρο. Συνεχίζουμε να κατηφορίζουμε όπως πάει ο δρόμος, μέχρι λίγο πριν το…
19 χλμ.: … όπου 100 μέτρα πριν βγούμε στον κεντρικό δρόμο που έρχεται αριστερά μας από Κερατέα και Μαρκόπουλο (εθνική οδός Αθηνών – Λαυρίου), στρίβουμε δεξιά κι αμέσως αριστερά, σε ένα δρομάκι που κινείται παράλληλα  με την εθνική οδό. Εδώ θα μας περιμένει ο Ε’ αυτοκινούμενος σταθμός για να μας δροσίσει και να μας δώσει κουράγιο για τα 2 τελευταία χιλιόμετρα. Σε 700 μέτρα όμως, δηλαδή στα…
19,6 χλμ.: … βγαίνουμε αναγκαστικά για λίγο στον κανονικό δρόμο με την κυκλοφορία των αυτοκινήτων. Κινούμαστε προσεκτικά στη άκρη (πάνω στο πεζοδρόμιο), αλλά όχι για πολύ, μιας και μετά από λίγο, στα…
20 χλμ.: … ο δρόμος φαρδαίνει αρκετά και είμαστε πιο ασφαλείς.
20,5 χλμ.: Συναντάμε μια πλατεία και δεξιά μας την είσοδο του «Τεχνολογικού Πολιτιστικού Πάρκου Λαυρίου». Εμείς συνεχίζουμε ευθεία έχοντας την μάντρα του ΤΠΠΛ στο δεξί μας χέρι. Σε 400 μέτρα, δηλαδή στα…
20,9 χλμ.: … βρισκόμαστε στη βόρεια είσοδο του πάρκου με το Φοινικόδασος, συνεχίζουμε άλλα 200 μέτρα μέχρι το σημείο που ξεκινήσαμε και ολοκληρώνουμε την προσπάθεια.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Για οποιεσδήποτε διευκρινήσεις/πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε στο τηλέφωνο: 6977701603, ή με e-mail στο: [email protected], Διαμαντής Παπαπαναγής

Περισσότερες τεχνικές λεπτομέρειες θα δοθούν και 1 – 2 ώρες πριν την εκκίνηση στο Φοινικόδασος Λαυρίου.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
24ος Κολοκοτρώνειος Δρόμος
Ανακοινώθηκε η ημερομηνία διεξαγωγής του αγώνα