Νέες τεχνολογίες στη ζωή των δρομέων

Τεχνολογικά μέσα και gadgets που μας κάνουν να τρέχουμε πιο γρήγορα!

Share

Είναι αλήθεια, η τεχνολογία δεν έχει μπει απλώς για τα καλά στη ζωή μας! Πολλές φορές είναι απόλυτα συνυφασμένη με αυτήν!

Κι εμείς οι δρομείς, δεν είμαστε έξω από αυτό τον “χορό”. Αρκεί να την εκμεταλλευτούμε σωστά και να την αφήσουμε να μας δώσει το χέρι ώστε να ανέβουμε επίπεδο, να βελτιώσουμε τις επιδόσεις μας, αλλά και να προστατευτούμε από τραυματισμούς.

Το σημαντικό είναι πως τα διάφορα μέσα που έχουμε πλέον στη διάθεση μας είναι πολλά, εύκολα στην πρόσβαση και σε λογικά οικονομικά μεγέθη.

Ξεκινάμε, κλασικά, με τα ελάσματα
Έχουμε πολλές φορές αναφερθεί στη νέα τεχνολογική “επανάσταση” που παρέχουν στο τρέξιμο τα νέα Carbon Plated δρομικά παπούτσια.

Δες μία έρευνα που αποδεικνύει πόσο βοηθούν στις επιδόσεις

Συνεχίζουμε με δρομικά ρολόγια – gps
Λίγο πολύ, όλοι γνωρίζουμε τις λειτουργίες τους και την πληροφόρηση που μας παρέχουν ακόμα και οι πιο οικονομικές εκδόσεις. Και τα πιο απλά μοντέλα παρέχουν άμεσα δεδομένα για την ταχύτητα που κινούμαστε, το μέσο ρυθμό, την απόσταση που διανύουμε (καταγραφή μέσω GPS), καθώς και τους καρδιακούς μας παλμούς (πλέον χωρίς καν τη χρήση ζώνης στήθους όπως παλιά, αλλά μέσω αισθητήρων στον καρπό), τις θερμίδες που καταναλώνουμε κ.ά.

Πιο προχωρημένα μοντέλα, ή και παλαιότερα με τα απαιτούμενα updates, μας ενημερώνουν ακόμα και για περιβαλλοντικούς παράγοντες και δεδομένα των προπονήσεών μας (θερμοκρασία, υψόμετρο, υψομετρική διαφορά κ.ά.). Και φυσικά, για στοιχεία που σχετίζονται με τον τρόπο που τρέχουμε όπως τη συχνότητα διασκελισμού (cadence), την κάθετη μετατόπισή μας από το έδαφος κ.ά.

Δες τι ακριβώς είναι το Cadence και πώς θα σε βοηθήσει να τρέχεις πιο γρήγορα

Φυσικά, σχεδόν όλες τις παραπάνω πληροφορίες λαμβάνουμε και από ειδικά apps τα οποία κατεβάζουμε, τις περισσότερες φορές δωρεάν, στα smart phones.

Ψάχνεις για τα κορυφαία ρολόγια- GPS;

Η παράμετρος “Ισχύς”
Υπάρχουν, όμως και άλλα τεχνολογικά μέσα που έχουν τη δυνατότητα να μας δώσουν πολύτιμες πληροφορίες για δεδομένα των προπονήσεων μας, και κυρίως, της δρομικής μας κίνησης ή τεχνικής.

Εδώ και μερικά χρόνια έχουν λανσαριστεί ειδικά pods τα οποία τοποθετούνται στο παπούτσι (ζυγίζουν ελάχιστα), καταγράφουν και μεταδίδουν στο ρολόι μας ή στον υπολογιστή μας δεδομένα σχετικά με την ισχύ (Power).

Η ισχύς ουσιαστικά αποτελεί τη δύναμη ανά μονάδα χρόνου που δαπανούμε όταν τρέχουμε και αποτελεί έναν αξιόπιστο οδηγό έντασης της προπόνησης και των αγώνων μας (όπως είναι η καρδιακή συχνότητα, η ταχύτητα κλπ.).

Τα pods αυτά συνεργάζονται με αρκετά smart running watches, αλλά και running apps ώστε να μεταφέρουν τα δεδομένα, αλλά και να βγάζουν προπονητικά προγράμματα (βασισμένα στα δεδομένα).

Θα πρέπει να πούμε βέβαια πως ορισμένα εξελιγμένα δρομικά ρολόγια παρέχουν αυτήν την πληροφόρηση (της ισχύος) χωρίς τη χρήση κάποιου pod.

Γνωρίστε το Stryd

Στην ανάλυση κίνησης
Τον τελευταίο καιρό, ένα νέο σύστημα έκανε την εμφάνισή του και καταγράφει την κίνηση των πελμάτων κατά το τρέξιμο. Το σύστημα αυτό παρέχει πολύτιμα στοιχεία για τον τρόπο που προσγειωνόμαστε, που σπρώχνουμε το έδαφος και απογειωνόμαστε, αλλά και γενικά τη συμπεριφορά των πελμάτων μας στο τρέξιμο σε όλες τις ταχύτητες.

Αποτελείται από έναν λεπτό εσωτερικό πάτο που μπαίνει μες στο παπούτσι και διαθέτει 16 υποδοχείς, καθώς και έναν μικρό πομπό, ένα μικρό pod, που τοποθετείται στο παπούτσι και ζυγίζει λίγα γραμμάρια. Άλλες εταιρείες έχουν ενσωματώσει αυτόν τον “έξυπνο” εσωτερικό πάτο σε μία κάλτσα.

Τα δεδομένα αυτά στέλνονται στο κινητό στο ειδικά συνεργαζόμενο app, και μας δίνουν μία σημαντική πληροφόρηση για τον τρόπο που πατάμε (υπερπρηνισμός, υπτιασμός κλπ.) πέρα από κλασικά δεδομένα όπως ταχύτητα, ρυθμός, απόσταση, συχνότητα διασκελισμού κ.ά.

Στη συνέχεια, η εφαρμογή, η οποία χρησιμοποιεί όλα τα εμβιομηχανικά δεδομένα για να αναλύσει τον τρόπο που τρέχουμε, δίνει συμβουλές αλλά και ξεκάθαρη κατεύθυνση για το πώς να βελτιώσουμε την τεχνική μας μειώνοντας τον κίνδυνο του τραυματισμού.

Οι συμβουλές αυτές βασίζονται στο κατά πόσο το τρέξιμό σου είναι “επικίνδυνο” ή “ασφαλές” και σχετίζονται με τις επόμενες προπονήσεις (πόσο να τρέξεις, να ξεκουραστείς, τι απόσταση να διανύσεις κ.ά.).

Παρόμοια λειτουργούν και ορισμένα δρομικά παπούτσια που στέλνουν τέτοια δεδομένα σε συνεργαζόμενα apps.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Καλές εμφανίσεις Λαβασά και Σπύρου στις ΗΠΑ
Καλό ξεκίνημα από τα κορίτσια μας στις ΗΠΑ στον κλειστό στίβο
Την Κυριακή ο Μαραθώνιος του Houston 2022
O Chevron Houston Marathon πραγματοποιείται το ερχόμενο Σαββατοκύριακο
Back to Top