Ερευνητές ανακάλυψαν νέο όργανο στο ανθρώπινο σώμα!

Ένα όργανο-δίκτυο στο σώμα μας που ποτέ δεν είχαν δει οι επιστήμονες έως τώρα

Μία επαναστατική όσο και εντυπωσιακή ανακάλυψη φαίνεται να ταράζει τα νερά της επιστημονικής κοινότητας της υγείας από ερευνητική ομάδα στις ΗΠΑ.

Πρόκειται για ένα “νέο” όργανο του ανθρώπινου σώματος, το οποίο ουσιαστικά αποτελείται από ένα δίκτυο μεταφοράς υγρών στο σώμα. Το δίκτυο ανακαλύφθηκε έπειτα από μικροσκοπικές μελέτες, και ουσιαστικά ενώνει όλο το σώμα, αφού κάθε ιστός έχει ένα τέτοιο δίκτυο και όλα συνδέονται μεταξύ τους!

Επικεφαλής της έρευνας είναι ο καθηγητής παθολογίας του Πανεπιστημίου New York University (School of Medicine), Neil Theise, ενώ μέλος της ομάδας είναι και ο ελληνικής καταγωγής γαστρεντερολόγος, Πέτρος Μπενίας.

Το δίκτυο αυτό, το οποίο συνδέει όργανα, όπως το δέρμα, το συκώτι κ.ά. μεταφέρει υγρά παράλληλα με το αγγειακό μας σύστημα ίσα με το 1/5 των υγρών του ανθρώπινου σώματος. Μάλιστα, η ερευνητική ομάδα ισχυρίζεται πως μέσω του συγκεκριμένου δικτύου περνούν και καρκινικά κύτταρα, επομένως, ίσως αυτό να ευθύνεται για κάποιες μεταστάσεις.

Σύμφωνα με τα όσα είπε η αναπληρώτρια καθηγήτρια Μοριακής Βιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, Mαρία Γαζούλη, στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων της ΕΡΤ1, το συγκεκριμένο δίκτυο-όργανο δεν είχε ανακαλυφθεί νωρίτερα καθώς στις μέχρι τώρα βιοψίες τα όργανα περνούν από διαδικασία αφυδάτωσης κάτι που κατέστρεφε αυτές τις δομές. Πλέον, με τη χρήση νέων τεχνολογιών, όπως αυτές που χρησιμοποίησαν οι ερευνητές στις ΗΠΑ (συνεστιακό ενδοσκόπιο Laser), υπάρχει η δυνατότητα να λαμβάνονται σε πραγματικά χρόνο λεπτομερείς εικόνες, ενώ και στις βιοψίες που λαμβάνονται διατηρούνται αυτές οι δομές. Μάλιστα, η κ. Γαζούλη υποστήριξε ότι με τα νέα αυτά μέσα πιθανόν να ανακαλυφθούν κι άλλες τέτοιες δομές στο μέλλον.

Το νέο όργανο δεν φαίνεται σε κάποια αποτύπωση, όπως την αξονική, αλλά ούτε και αν το σώμα ανοιχτεί. Ωστόσο, αυτές οι νέες τεχνολογίες μικροσκοπικής ανάλυσης βοήθησαν τους ερευνητές να το εντοπίσουν και να προχωρήσουν σε μία ανακοίνωση που έχει προκαλέσει επανάσταση στην επιστημονική κοινότητα και μπορεί να αποκαλύψει μεγάλα μυστικά για το ανθρώπινο σώμα.

Η μελέτη τους δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό «Scientific Reports», ενώ για την ώρα το όνομα που έχουν δώσει στο νέο όργανο είναι «διαμέσιο».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ