Ίσως και να μην γνωρίζετε τον Βαγγέλη Χαραλάμπους, σίγουρα όμως τον έχετε συναντήσει στους διαδρόμους της αγαπημένης έκθεσης όλων των δρομέων της χώρας μας, της ΟΠΑΠ Marathon expo, να ελέγχει συνεχώς την όλη διαδικασία. O Managing Director της Be-best, της εταιρείας έχει την ευθύνη παραγωγής της ΟΠΑΠ Marathon expo, και όχι μόνο, μας μιλά για την εξέλιξή της. Πώς ξεκίνησε, ποιους αφορά, που θέλουν να φτάσει στο μέλλον; Διαβάστε τη συνέντευξη που ακολουθεί και σίγουρα όταν φτάσετε στο κλειστό του Π. Φαλήρου από τις 9 ως τις 12 Νοεμβρίου θα δείτε την έκθεση με άλλη ματιά.
Πείτε μας για την αρχική ιδέα της δημιουργίας μίας έκθεσης με δρομικό προσανατολισμό. Πώς ξεκίνησε η έκθεση και πώς εξελίχθηκε όλα αυτά τα χρόνια;
Η ΟΠΑΠ Marathon expo ήταν από την πρώτη φορά που αναλάβαμε την παραγωγή της μία ξεχωριστή έκθεση για όλους μας. Ναι μεν γνωρίζαμε τους μηχανισμούς υλοποίησης μίας τόσο μεγάλης και σημαντικής εμπορικής έκθεσης αλλά στην πορεία της μας εξέπληξε, μας έμαθε και μας καθοδήγησε. Η ΟΠΑΠ Marathon expo είναι ένας θεσμός πλέον, που έδειξε, όμως, από την αρχή τη δυναμική της.
Ξεκίνησε ως μία εμπορική έκθεση αθλητικού, ή μάλλον πιο συγκεκριμένα δρομικού προσανατολισμού, που με τα χρόνια μεταλλάχθηκε. Το ίδιο το κοινό και ο παλμός της έκθεσης μας οδήγησε σε μία διοργάνωση πιο μεγάλη που αγγίζει ολιστικά τον τομέα του Αθλητισμού, της Διατροφής, της Υγείας και του Αθλητικού Τουρισμού, ξεφεύγει από το καθαρά δρομικό κομμάτι που, βέβαια, πάντα κατέχει έναν σημαντικό και ξεχωριστό τομέα της. Σήμερα, η έκθεση έχει φτάσει να φιλοξενεί εκατοντάδες εκθέτες και δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες απ’ όλα τα αθλήματα και από όλους τους κλάδους που επηρεάζονται άμεσα ή έμμεσα από το αθλητικό στοιχείο.
Μετά από μία ακύρωση της έκθεσης λόγω της πανδημίας (2020) και της περσινής ειδικής διεξαγωγής της (2021) με συγκεκριμένα μέτρα, φέτος επιστρέφει δυναμικά. Ποιος είναι ο στόχος σας για φέτος; Τι περιμένετε;
Ποτέ δεν πάψαμε, ακόμη και τους δύσκολους καιρούς της πανδημίας να θέτουμε υψηλούς στόχους για την έκθεση του Αυθεντικού Μαραθωνίου Αθήνας, αλλά και κάθε έκθεση που πραγματοποιούσαμε. Ακόμη και σε ένα δύσκολο, δυσμενές πλαίσιο κάναμε το παν ώστε να προσφέρουμε στο κοινό φυσικές ή ακόμη και υβριδικές εκθέσεις, υψηλού περιεχομένου και με προοπτικές για εκθέτες και επισκέπτες. Είναι γεγονός αδιαμφισβήτητο πως τα υποχρεωτικά μέτρα πρόληψης των προηγούμενων ετών έφεραν δυσκολίες στη διεξαγωγή της έκθεσης, μας έθεσαν πολλούς περιορισμούς και μας ανάγκασαν να βρούμε νέες λύσεις και προτάσεις.
Το 2022, λοιπόν, είναι πολύ σημαντική χρονιά για εμάς καθώς επανερχόμαστε πλήρως. Οργανώνουμε μία μοναδική έκθεση, με πολλούς εκθέτες, ένα εξαιρετικά διαρθρωμένο πρόγραμμα παράλληλων δράσεων, που θα εντυπωσιάσει το κοινό και, το πιο σημαντικό, είναι πως επιστρέφουμε και πάλι στην εποχή της ανθρώπινης επαφής, ένας παράγοντας σημαντικός για τη διεξαγωγή παρόμοιων εκθέσεων και δράσεων που απ’ ότι έδειξε η ιστορία έλειψε σε όλους και παραμένει αναντικατάστατο.
Τι έχει να δει ένας επισκέπτης στην ΟΠΑΠ Marathon expo; Απευθύνεται μόνο σε δρομείς και όσους θα συμμετάσχουν στον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας ή μπορεί να ενδιαφέρει μεγαλύτερο κοινό;
Είναι πλέον γνωστό πως η ΟΠΑΠ Marathon expo είναι μία εμπορική έκθεση που αφενός αφορά τους δρομείς του Αυθεντικού Μαραθωνίου, καθώς αποτελεί την πρώτη επαφή τους με το κορυφαίο παγκόσμιο αθλητικό και πολιτιστικό γεγονός, όπου γίνεται η παραλαβή του kit τους, αλλά ταυτόχρονα αφορά και το ευρύ κοινό. Πρόκειται για μία έκθεση-θεσμό που φιλοξενεί κάθε χρόνο περισσότερους από 50.000 ενδιαφερόμενους επισκέπτες και εκατοντάδες εκθέτες από το χώρο του αθλητισμού, της υγείας, του αθλητικού τουρισμού, κρατικούς φορείς αλλά και συναφείς επιχειρήσεις.
Η ΟΠΑΠ Marathon expo είναι μία εμπορική αθλητική έκθεση με πολιτιστικό περιεχόμενο που μας αφορά όλους, είναι ένα φεστιβάλ, μία μεγάλη γιορτή διεθνούς βεληνεκούς που πραγματοποιείται στην Αθήνα, το φυσικό της χώρο. Τέλος, να συμπληρώσω ότι οι επισκέπτες στην έκθεση θα συναντήσουν τις μεγαλύτερες εταιρείες από τη Διεθνή αγορά, εταιρείες με προϊόντα και υπηρεσίες καινοτομίας και, γενικότερα, τις εταιρίες που μπορεί να εμπιστευτεί.
Το κλειστό Π. Φαλήρου αποτελεί πια ορόσημο για κάθε δρομέα και είναι συνδεδεμένο με την ΟΠΑΠ Marathon expo. Πιστεύετε ότι η χρήση σταθερού χώρου βοήθησε στην καθιέρωση της έκθεσης και στην εξέλιξή της;
Η χρήση ενός σταθερού χώρου διεξαγωγής της έκθεσης σίγουρα συνέβαλε σημαντικά ώστε να καθιερωθεί και να γίνει ο επίσημος θεσμός που συνοδεύει τον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας. Επιπλέον, μην ξεχνάμε πως από το χώρο της έκθεσης οι δρομείς λαμβάνουν το απαιτούμενο kit για τη συμμετοχή τους συνεπώς είναι σημαντικό και για τη διαχείριση του μεγάλου όγκου του κοινού που καταφθάνει στο εκθεσιακό κέντρο να υπάρχει ένας σταθερός χώρος που η ομάδα της παραγωγής και της διοργάνωσης να γνωρίζει καλά και που φυσικά πληροί όλες τις προϋποθέσεις για την άρτια διεξαγωγή της έκθεσης.
Το Ολυμπιακό ακίνητο του Π. Φαλήρου είναι αυτός ο χώρος, ένα σημείο ορόσημο, όπως αναφέρατε, που χρόνια τώρα έχει συνδεθεί με τη διεξαγωγή της έκθεσης του Αυθεντικού Μαραθωνίου Αθήνας, η οποία εκτός από τον αθλητικό της χαρακτήρα, αφήνει και ένα σημαντικό πολιτιστικό αποτύπωμα. Θα ήθελα να τονίσω και έναν ακόμη σημαντικό λόγο για τον οποίο έχει επιλεχθεί ο συγκεκριμένος χώρος για τη διεξαγωγή της έκθεσης και αυτός δεν είναι άλλος από το στρατηγικό σημείο στο οποίο βρίσκεται. Ο Αυθεντικός Μαραθώνιος είναι ένας σημαντικός θεσμός, μία γιορτή αθλητισμού που εκτείνεται σε όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου και γι’ αυτό επιλέξαμε ένα εξαιρετικό σημείο, που βρίσκεται στα νότια προάστια της πόλης, διευρύνοντας έτσι τον κύκλο διεξαγωγής της μοναδικής αυτής ετήσιας δράσης.
Ποιες είναι οι προκλήσεις που καλείστε να αντιμετωπίσετε στο κομμάτι της παραγωγής της έκθεσης;
Κάθε έκθεση είναι μία πρόκληση για μας. Καθημερινά καλούμαστε να σκεφτόμαστε, να οργανώνουμε, να προγραμματίζουμε τη ροή κάθε επερχόμενης έκθεσης, η οποία οφείλει για όλους όσοι μας εμπιστεύονται, αλλά και για εμάς τους ίδιους, την εταιρεία παραγωγής, να είναι ακόμα καλύτερη, αλλά και πιο άρτια και πλούσια από την προηγούμενη.
Σίγουρα, η μεγαλύτερη δυσκολία έγκειται στον ανθρώπινο παράγοντα. Κάθε έκθεση είναι διαφορετική, μικρότερη ή μεγαλύτερη δεν έχει σημασία, πάντα δουλεύουμε με τον ίδιο ενθουσιασμό, σαν να είναι η πρώτη φορά, και πασχίζουμε για το καλύτερο, μη λαμβάνοντας κάτι ως δεδομένο. Για να απαντήσω, όμως, ειδικότερα στην ερώτησή σας, το πιο ευαίσθητο κομμάτι είναι ο συντονισμός ενός μεγάλου όγκου εργαζομένων από διαφορετικούς κλάδους που οφείλουν να συνεργαστούν αρμονικά για τη διεξαγωγή μίας εμπορικής έκθεσης.
Έχετε κάποιο μακροπρόθεσμο στόχο για την ΟΠΑΠ Marathon expo; Πώς θα θέλατε να εξελιχθεί στο μέλλον;
Είναι γεγονός πως ενώ είμαι σίγουρος για την αναπτυσσόμενη πορεία της ΟΠΑΠ Marathon expo, καθώς έχουμε δουλέψει πολύ και πολλοί γι’ αυτή την έκθεση, δεν μπορώ παρά να προσδοκώ στη διεύρυνσή της. Αναφέρομαι φυσικά στην προσέγγιση ακόμη περισσότερων εκθετών, από το χώρο του αθλητισμού, της υγείας, της διατροφής, της ένδυσης και υπόδησης, της αποκατάστασης, του τουρισμού, τους διάφορους δήμους και περιφέρειες της χώρας, αλλά και γιατί όχι, ακόμη περισσότερες νεοφυείς επιχειρήσεις που θα εισάγουν την καινοτομία στην έκθεση, άλλωστε η Ελλάδα είναι μία χώρα που παράγει τεχνογνωσία και οφείλει να το αποδεικνύει σε κάθε ευκαιρία. Αυτό είναι ένα κομμάτι πάνω στο οποίο αυτή τη στιγμή αναπτυσσόμαστε και εξελισσόμαστε, ενώ παράλληλα θα επιθυμούσαμε η έκθεση να αποκτήσει ακόμη μεγαλύτερη διεθνή απήχηση.
Ποιος είναι ο ρόλος των ειδικών εκθέσεων στην ανάπτυξη του αθλητικού τουρισμού;
Αυτό είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο που χρήζει ιδιαίτερης συζήτησης και ανάλυσης. Παγκοσμίως είναι γνωστό πως οι ειδικές εκθέσεις επηρεάζουν σαφώς και τον τουρισμό σε μία πόλη. Μιλώντας πιο συγκεκριμένα για τις αθλητικές εκθέσεις, έχοντας μία μακροχρόνια, πολυετή εμπειρία, μπορώ να σας διαβεβαιώσω πως έχουν συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη του αθλητικού τουρισμού και ειδικά στη χώρα μας που κρατάει τα σκήπτρα και της πολιτιστικής διάστασης του γεγονότος, καθώς εδώ γεννήθηκε ο θεσμός του Μαραθωνίου και αναπτύχθηκε όλη η φιλοσοφία γύρω από αυτόν, δημιουργώντας έναν παγκόσμιο πόλο έλξης για κάθε παρόμοιο γεγονός και κάθε δράση που τον πλαισιώνει.
Πείτε μας για τις υπόλοιπες εκθέσεις που διοργανώνετε με αθλητικό προσανατολισμό. Ποια είναι η εξέλιξή τους;
Εκτός από τη ΟΠΑΠ Marathon expo, διοργανώνουμε επί σειρά ετών και την Athens Half Marathon expo που πραγματοποιείται παράλληλα με τον Ημιμαραθώνιο της Αθήνας, τη Health | Wellness | Fitness expo, αλλά και άλλες δράσεις με αθλητικό περιεχόμενο που είναι γεγονός πως πληθαίνουν με το πέρας των ετών. Αυτό είναι ένα κοινωνικοπολιτιστικό φαινόμενο που παρατηρείται παγκοσμίως και πηγάζει από τη φιλοσοφία του wellness, fitness και wellbeing που προωθείται τα τελευταία χρόνια και αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς, βρίσκοντας πολλαπλά πεδία εφαρμογής. Όπως άλλωστε είναι γνωστό από την αρχαιότητα, νους υγιής εν σώματι υγιεί.
Εμείς, ως εταιρεία διοργάνωσης και παραγωγής παρόμοιων μεγάλων δράσεων και εκθέσεων, ακολουθούμε, στηρίζουμε και προωθούμε τις τάσεις του χώρου παγκοσμίως έτσι η εξέλιξη και η ανάπτυξή τους έρχεται λογικά και γραμμικά, αρκεί να ενημερώνεσαι και να βρίσκεσαι πάντα στο κέντρο των εξελίξεων συμβάλλοντας και στη διαμόρφωσή τους.