Ενθύμια Μαραθωνίου…

Ο μαραθώνιος τελείωσε και πολύ πιθανό να άφησε μερικά σημάδια στο σώμα σας. Μάθετε πώς να τα αντιμετωπίσετε!

FacebookTwitterEmailShare

Ο μαραθώνιος τελείωσε για τους περισσότερους, ο απολογισμός για τον καθένα έγινε και οι περισσότεροι δρομείς σχεδιάζουν ήδη τις επόμενες αγωνιστικές τους περιπέτειες. Έχει όμως επανέλθει πλήρως το σώμα μετά τον αγώνα ή τα 42 χλμ. έχουν αφήσει κάποιο «σημάδι»; Διαβάστε στη συνέχεια μερικά από τα πιο συχνά προβλήματα που εμφανίζονται συνήθως μετά από ένα μαραθώνιο και πώς να τα αντιμετωπίσετε μια και καλή για να συνεχίσετε χωρίς πρόβλημα τις προπονήσεις σας!

 
Μυϊκά σφιξίματα
Πολύ συχνά μετά από ένα μαραθώνιο παρατηρούνται πόνοι σε μυϊκές ομάδες που καταπονήθηκαν αρκετά κατά τη διάρκεια του αγώνα. Πολύ πιθανόν λοιπόν να αποκομίσει κανείς ένα σφιχτό υποκνημίδιο (ο μυς που βρίσκεται σε συνέχεια του αχίλλειου τένοντα) καθώς ο συγκεκριμένος μυς δουλεύει αρκετά στο τρέξιμο και καταπονείται ιδιαιτέρως από τα σκληρά εδάφη (βλ. άσφαλτος) το οποίο να ενοχλεί ακόμα και εβδομάδες μετά τον τερματισμό.
Το σφίξιμο πολύ συχνά εμφανίζεται με πόνο που θυμίζει τράβηγμα ακόμα και στο περπάτημα ενώ πολλές φορές φεύγει όταν ζεσταθεί ο μυς μετά από λίγα λεπτά άσκησης. Ο καλύτερος τρόπος για το αντιμετωπίσει κανείς, εκτός από τα δώσει λίγο χρόνο στο σώμα του μετά το μαραθώνιο είναι με τη χρήση κρύων επιθεμάτων τις πρώτες 48 ώρες μετά τον αγώνα και στη συνέχεια με ζεστών 2 – 3 φορές την ημέρα. Αποτελεσματική ακόμη είναι και η εκτέλεση διατάσεων στην περιοχή συστηματικά αλλά και η χρήση αντιφλεγμονωδών ή/και αναλγητικών κρεμών.
 
Αιματολογικός έλεγχος
Είτε είναι κάποιος σχολαστικός με τις εξετάσεις αίματος είτε όχι θα πρέπει να περιμένει τουλάχιστον 4 ημέρες μετά τον αγώνα ώστε να προβεί στην επόμενη αιματολογική εξέταση. Η μυϊκή καταστροφή που παρατηρείται τόσο κατά τη διάρκεια όσο και μετά είναι εκτεταμένη με αποτέλεσμα ορισμένοι δείκτες να χτυπάνε κόκκινο, κάτι που ενώ είναι εντελώς φυσιολογικό μπορεί να τρομάξει κάποιον που δε γνωρίζει. Εννοείται φυσικά πως ο βιοχημικός έλεγχος καλό είναι να γίνεται τακτικά, ιδίως για τους συστηματικούς δρομείς, ενώ 3 εβδομάδες περίπου μετά τον αγώνα, βοηθά και στην αξιολόγηση της αποκατάστασης αλλά και στο σχεδιασμό των επόμενων στόχων.
 
Πόνοι στο δικέφαλο και σε άλλους μυς
Αρκετοί μαραθωνοδρόμοι παραπονούνται για πόνους σε διάφορα σημεία στο σώμα τους, μυς, τένοντες, συνδέσμους κα. Οι πιθανές αιτίες μπορεί να είναι πάρα πολλές δεν χρειάζεται όμως να είναι βιαστικός κανείς καθώς πολλές από αυτέ τις ενοχλήσεις έχουν πολύ λογικές εξηγήσεις ενώ και οι πόνοι γρήγορα εξαφανίζονται. Αν ωστόσο επιμένουν φροντίστε να επισκεφθείτε έναν ειδικό και μην προβείτε στη λήψη φαρμάκων χωρίς τη σύσταση γιατρού. Αντίθετα, η χρήση αντιφλεγμονωδών – αναλγητικών κρεμών μπορεί να έχει αποτέλεσμα χωρίς να είναι επικίνδυνη.
 
Κράμπες
Οι κράμπες την εβδομάδα μετά τον αγώνα είναι ένα αρκετά συνηθισμένο φαινόμενο καθώς αρκετά μέταλλα και ιχνοστοιχεία στον οργανισμό βρίσκονται σε έλλειψη μετά από μια πολύωρη άσκηση όπως η συμμετοχή σε έναν μαραθώνιο. Η σωστή διατροφή και η λήψη αρκετών υγρών βοηθά στην αποτελεσματική αντιμετώπισή τους. Αν ωστόσο οι κράμπες συνεχίζουν και μετά την πρώτη εβδομάδα τότε πιθανόν να απαιτείται μια πιο ολοκληρωμένη αντιμετώπιση που θα σχεδιαστεί σε συνεργασία με τον προσωπικό γιατρό, τον οποίο και θα πρέπει να επισκεφτεί κανείς σε αυτή την περίπτωση.
 

RUNNER 44 – Ιατρικά Tips

Αφήστε μια απάντηση

Loading…

0

Σχόλια

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το ορεινό τρέξιμο κατακτά την πόλη…
Η μεγάλη μέρα πλησιάζει! Ο Αυθεντικός Μαραθώνιος της Αθήνας, ο κύριος στόχος για τους περισσότερους Έλληνες μαραθωνοδρόμους σε λίγα εικοσιτετράωρα ξεκινά. Κι επειδή τώρα είναι η ώρα των αποριών και των ερωτήσεων σας δίνουμε 42 + 1 συμβουλές για όλα! Λύστε κάθε σας απορία σχετικά με τη διατροφή πριν τον αγώνα, την ενύδάτωση κατά τη διάρκειά του αλλά και με τη στρατηγική που θα πρέπει να ακολουθήσετε με βάση τα δεδομένα της Αυθεντικής Διαδρομής.
3 λάθη που κάνουν οι δρομείς όταν δένουν τα κορδόνια τους
Back to Top